به گفته دانشمندان انفجار این شهاب سنگ، از نظر بزرگی سومین انفجار از نوع خود در دوران معاصر بوده است. این انفجار که در ارتفاعی بیش از 15 مایلی بالای اقیانوس روی داد، هیچ شاهد عینی نداشت و فقط توسط ابزارهای ناسا ثبت شد.پیتر براون، از دانشمندان حوزه شهاب سنگ، اطلاعاتی در خصوص محل انفجار این شهاب سنگ بر فراز منطقه‌ای در شرق روسیه درست پیش از نیمه شب را منتشر کرد.

دبی.العربیه نت فارسی/ به گزارش سایت ایپک تایمز، به گفته دانشمندان دلیل تأخیر در اعلام خبر انفجار این شهاب سنگ، نیاز به ترکیب و پردازش داده‌های دریافتی در 16 ایستگاه‌ در نقاط مختلف دنیا بوده است. این ایستگاه‌ها در زمان جنگ سرد برای برآورد و تشخیص انفجارهای هسته‌ای ایجاد شد.

پیتر براون  در توئیتر خود نوشت قطر این شهاب سنگ حدود 10 متر، وزنش 1400 تن و دارای انرژی معادل 173 کیلوتن تی‌ان‌تی بوده است. شدت این انفجار حدود 40 درصد شدت انفجار آخرین انفجار قدرتمند شهاب سنگ یعنی انفجر چلیابینسک بود.براساس این گزارش، این سومین انفجار بزرگ یک شهاب سنگ در طول بیش از یک قرن گذشته است. پیش از آن شهاب سنگ چلیابینسک در فوریه 2013 بر فراز شهر چلیابینسک در روسیه منفجر شد و در نتیجۀ آن بیش از هزار نفر بر اثر شکستن شیشه‌ها مجروح شدند.اما بزرگترین انفجار ثبت شده مربوط به یک شهاب سنگ بر فراز زمین در ژوئن سال 1908 باز هم بر فراز روسیه روی داد که رویداد یا انفجار تونگوسکا، نام گرفت و براورد شد که در حدود هزار بار قدرتمندتر از انفجار اتمی هیروشیما بوده است.در این انفجار 80 میلیون‌ درخت در مساحتی بالغ بر 770 مایل مربع، ریشه‌کن شدند و شوک ناشی از انفجار زمین لرزه‌ای برابر 5 درجه در مقیاس ریشتر ایجاد کرد.