جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » ماهی مرده با ظاهر عجیب در ساحل کالیفرنیا خبرساز شد

ماهی مرده با ظاهر عجیب در ساحل کالیفرنیا خبرساز شد

بر اساس گزارش اسکای نیوز، شنبه 2 مارس 2019، تصاویر منتشر شده مربوط به این ماهی توسط دانشگاه کالیفرنیا در شبکه‌های اجتماعی، موجب جلب توجه کارشناسان دریایی به نام نیاگارد و رالف فاستر شد.خانم نیاگارد خطاب به دانشگاه کالیفرنیا گفت: «فکر می‌کنم این جانور عجیب خورشیدماهی باشد که نام دیگر آن تکتا مولا است. این جانور که در جنوب کالیفرنیا یافت شده، از شمال آمده و همین زیستگاه است که موجب کنجکاوی دانشمندان شده است».
منبع: دبی.العربیه نت فارسی   جثه یک ماهی کمیاب به طول دو متر و ده سانتیمتر، طی هفته گذشته توسط یک پزشک به نام سانتا باربارا در ساحل کالیفرنیا کشف شد.

مطالعات دانشمندان درباره این موجود بسیار محدود است و تنها به یک سال می رسد. در حالی که سابقه زیستی این گونه جانوری به 130 سال قبل می رسد. اما خانم نیاگارد گروهی تخصصی را برای کشف این ماهی به کار گرفت و تحقیقات در مورد این گونه جانوری از گوشه های مختلف جهان نیز انجام گرفت.

جسیکا نیلسن نیز که از کارشناسان حفاظت از جانوران دریایی است اذعان کرد: طی چهار سالی که مشغول به فعالیت هستم این اولین باری است که چنین جانور عجیبی را در کنارساحل می‌بینم.

می‌توان گفت این جانور، بی‌شباهت به گونه خانواده خورشیدماهی مولا مولا و مولا رامسی نیست. اما مولا تکتا صاف و کوچک است.

زیستگاه اصلی این جانور نیوزیلند، جنوب شرقی ساحل استرالیا، جنوب آفریقا و جنوب شیلی است و هنوز معلوم نشده چرا به اینجا آمده است.