به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، «طی فرمانی ملوکانه، شاهزاده خالد بن سلمان به عنوان معاون وزیر دفاع پادشاهی عربی سعودی منصوب شد.»

بنا به گزارش (واس)، «همچنین طی فرمانی ملوکانه شاهدخت ریما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود با رتبه وزیر به عنوان سفیر خادم حرمین شریفین در ایالات متحده آمریکا منصوب شد.»

بر اساس این گزارش «همچنین با دستور پادشاه یک ماه اضافه حقوق به نظامیان شرکت کننده در عملیات‌های نظامی در خطوط مقدم جبهه‌های مرزهای جنوبی پادشاهی عربی سعودی، پاداش تعلق گرفت.»

واس افزود «شاهزاده خالد بن سلمان دارای لیسانس هوانوردی از دانشکده هوایی ملک فیصل است و با ادامه تحصیل در دانشگاه هاروارد به مدرک (برجسته‌ترین اجراکنندگان امنیت ملی و بین‌المللی) نائل شد و علاوه بر آن در پاریس در رشته جنگ‌ الکترونیک پیشرفته نیز تحصیل کرد.»

شاهزاده خالد تحصیلات عالی خود در سطح فوق لیسانس را در دانشگاه جورج تاون در رشته ادبیات و تخصص پژوهش‌های امنیتی ادامه داد اما با تعیین او به عنوان سفیر پادشاهی عربی سعودی در واشینگتن تحصیلات خود را با توجه به ماموریت جدید اجرایی در زمینه مختلف به حالت تعلیق درآورد.

خالد بن سلمان پس از فارغ التحصیلی از دانشکده هوایی ملک فیصل به نیروی هوایی پادشاهی عربی سعودی پیوست.

شاهزاده خالد در میسیسیپی آمریکا و در پایگاه نیروی هوایی کلمبوس بر روی هواپیماهای تگزان تی-6 و نورثروپ تی-38 تالون آموزش دیده است.

وی همچنین پس از آن برای پرواز با هواپیمای اف-15 اس آموزش دید و علاوه بر آن در کنار خلبانی و پرواز با هواپیمای اف-15 اس به عنوان افسر اطلاعات تاکتیکی در یگان 92 بخش سوم در پایگاه نظامی ملک عبدالعزیز در الظهران به انجام ماموریت مشغول بود.

شاهزاده خالد به عنوان خلبان جنگنده با نزدیک به 1000 ساعت پرواز تجربه و آموزش دیده است و به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی ماموریت‌های هوایی علیه گروه داعش انجام داد.

وی علاوه بر آن در آسمان یمن نیز به عنوان بخشی از عملیات نظامی توفان قاطعیت و عملیات بازگرداندن امید انجام ماموریت کرده است.

خالد بن سلمان در دوره خدمت در نیروی هوایی سعودی بارها مورد تشویق قرار گرفته و مدال سپر جنوب، مدال جنگ، مدال مهارت و مدال شمشیر عبدالله به وی اعطا شد.

او به طور فشرده در ایالات متحده آمریکا و پادشاهی عربی سعودی زیر نظر ارتش آمریکا آموزش دید که از آن جمله در پایگاه هوایی نیلز در ایالت نوادای آمریکا دوره‌های آموزشی را گذراند اما مجروحیتش از ناحیه پشت او را از ادامه عملیات پروازی بازداشته است و با این حال به عنوان افسر در دفتر وزیر دفاع سعودی مشغول به کار شد.

همچنین با پایان یافتن دوره خدمت سربازی و ماموریت‌های پروازی‌اش شاهزاده خالد بن سلمان به عنوان مشاور غیرنظامی ارشد در دفتر وزیر دفاع سعودی مشغول به کار شده بود.

در اواخر سال 2016 خالد بن سلمان به ایالات متحده آمریکا اعزام شد و در آنجا به عنوان مشاور در سفارتخانه پادشاهی عربی سعودی انجام ماموریت کرد.

پس از آن بود که به عنوان دهمین سفیر پادشاهی عربی سعودی در ایالات متحده آمریکا تعیین شد.