جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پاسدار حسین سلامی با رد ادعاهای انکارگرانه ظریف صراحتا گفت: راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان است/

پاسدار حسین سلامی با رد ادعاهای انکارگرانه ظریف صراحتا گفت: راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان است/

پس از هشدار دبیر کل حزب الله لبنان به بنیامین نتانیاهو درباره تبعات جنگ جدید در منطقه، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز تهدید کرد که جنگ جدید در منطقه «محو» اسرائیل را «در پی خواهد داشت».

به گزارش رادیو فردا  با استفاده از خبرگزاری‌های تسنیم و ایسنا، شبکه المیادین ، حسین سلامی روز دوشنبه ۸ بهمن، در واکنش به تهدیدهای مقامات اسرائیل برای هدف قرار دادن مواضع ایران‌‌ در سوریه گفت: «راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان است و به‌نظر می‌رسد با شرارت‌هایی که اسرائیل در حال انجام است، خودش را به این واقعیت نزدیک می‌کند».

سخنان آقای سلامی درباره «راهبرد» جمهوری اسلامی برای «محو» اسرائیل درحالی بیان شده که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، به تازگی تهدید به «محو» اسرائیل از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی را تکذیب کرده بود.

آقای ظریف گفته بود: «ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود می‌کنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. هیچ کس چنین حرفی نزده است».

در ماه‌های گذشته اسرائیل چندین بار مواضع ایران در سوریه را مورد هدف قرار داده است و حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، هشدار داده که ادامه این حملات می‌تواند به یک جنگ بزرگ در منطقه منجر شود.

در همین حال آقای سلامی گفت: «اسرائیل اگر کاری انجام دهد که جنگ جدیدی شروع شود، مسلماً این جنگ همان جنگی است که محو او را در پی خواهد داشت و… حتی اسرائیلی‌ها در فلسطین گورستانی برای دفن کردن جنازه‌های خود نخواهند داشت».

حساب کاربری «اسرائیل به فارسی» در توئیتر در واکنش به سخنان آقای سلامی نوشت: «آقای سلامی، آلمان نازی هم سعی کرد، اما عاقبت رژیم‌های مستبد یکی است‌».

روزنامه الجریده کویت اخیراً در گزارشی خبر داده که در روزهای اخیر در جریان نشست شورای عالی امنیت ملی ایران تصمیم گرفته شد که ایران از سوریه بخواهد به هر حمله اسرائیل علیه این کشور واکنش نشان دهد.

بنا به این گزارش، همچنین تصمیم گرفته شد تهران به روسیه نیز بگوید که اگر حملات اسرائیل به نیروهای ایران در سوریه ادامه یابد، ایران دیگر برای خود خط قرمزی قائل نمی‌شود و از هر راهی که لازم بداند، واکنش نشان خواهد داد.

سپاه پاسداران یا شورای عالی امنیت ملی ایران به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند. اما بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، در نشست سه‌شنبه هفته گذشته شورای امنیت به اسرائیل هشدار داد که اگر حمله به فرودگاه دمشق را تکرار کند، سوریه نیز ممکن است فرودگاه بن گوریون تل‌آویو را هدف قرار دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در واکنش به گزارش این روزنامه کویتی گفته است: «تا هنگامی که من نخست وزیر هستم، از مبارزه با آنها دست نخواهم کشید…ایران، بزرگ‌ترین دشمن ما است».

پیش از این مقام‌های اسرائیلی بارها خواستار خروج نیروهای ایرانی از سوریه شده و اعلام کرده‌اند که به حملات خود علیه مواضع جمهوری اسلامی ادامه خواهند داد.

در مقابل فرماندهان سپاه ایران نیز اسرائیل را تهدید به شلیک موشک کرده‌اند.

مقام‌های روسیه چندین بار از خروج نیروهای ایرانی از سوریه سخن گفته بودند اما مقام‌های جمهوری اسلامی این سخنان را رد کرده‌اند.

حشمت‌الله فلاحت‌‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، که به تازگی در دمشق با بشار اسد و عماد خمیس، رئیس جمهوری و نخست وزیر سوریه دیدار کرد، روز پنج‌شنبه، چهارم بهمن، در مصاحبه با ایرنا به این هماهنگی اسرائیل و روسیه اذعان کرد.