سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته ویژه خبری

بسته ویژه خبری

 

اسماعیل بخشی وزیر اطلاعات را به مناظره دعوت کرد

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت‌تپه که مدتی را بازداشت بود، در پست اینستاگرامی‌اش خطاب به وزیر اطلاعات ضمن دعوت ایشان به مناظره تلویزیونی از شکنجه شدن در ایام بازداشتش خبر داد.

 خلاصه نامه  «اسماعیل بخشی» نماینده کارگران هفت‌تپه پس از آزادی از زندان خطاب به وزیر اطلاعات

جناب آقای علوی وزیر اطلاعات!

۲۵ روز در بازداشت وزارت اطلاعات بودم. در روزهای اول بدون دلیل یا هیچ حرفی تا سر حد مرگ مرا شکنجه کردند و زیر مشت و لگد گرفتند که تا ۷۲ ساعت در سلولم از جایم نمی‌توانستم تکان بخورم. امروز پس از گذشت تقریبا دو ماه از آن روزهای سخت در دنده‌های شکسته‌ام، کلیه‌ها، گوش چپم و بیضه‌هایم احساس درد می‌کنم.

شکنجه‌گران خود را سرباز گمنام امام زمان می‌نامیدند. نمی‌دانم چه بر سرم آوردند که هنوز دست‌هایم می‌لرزد، منی که زمین زیر پایم می‌لرزید، تحقیر شدم و به شخصیت دیگری بدل شده بودم و هنوز با وجود قرص‌های اعصاب و روان گاهی دچار حمله‌های شدید عصبی روحی و روانی می‌شوم.

بازجویم می‌گفت ما از همه چیز تو خبر داریم حتی می‌دانیم همسرت چند بار بخاطر مبارزاتت با تو دعوا کرده است. گفتم از کجا می‌دانید؟ گفت مدت‌ها تماس‌های تو «شنود» می‌شد که باعث عصبانیت شدید من حین بازجویی شد. حال پرسش بنده و خانواده‌ام از شما بعنوان وزیر اطلاعات و یک شخصیت روحانی و مذهبی این است که: آیا «شنود» خصوصی‌ترین مکالمات انسان‌ها از نظر اخلاقی، حقوق بشری و دین اسلام رواست؟

محیط زیست: ادعای ارتباط بوی بد روز گذشته با پلاسکو عقلانی نیست

محمد حسین بازگیر، رئیس محیط زیست در خصوص ادعایی برخی خبرگذاری‌ها مبنی بر ارتباط منشأ بوی بد روز گذشته تهران به فاضلاب پلاسکو در منفی ۲۱متر که ۴۵سال مسدود و پنهان شده بود، اظهار کرد: ما در سازمان محیط زیست این خبر را تأیید نمی‌کنیم، زیرا این ادعا عقلانی نیست. وی افزود: ممکن است افرادی در رابطه با این موضوع اظهار نظر و ادعا‌هایی داشته باشند، اما اداره کل محیط زیست چنین ادعایی را نشنیده است و در صورت احتمال این موضوع آن را بررسی می‌کند. گفتنی است، برخی رسانه ها منشأ بوی بد روز گذشته شهر تهران را به فاضلاب پلاسکو نسبت داده اند.

کی‌روش شهروند افتخاری ایران می‌شود؟

مراسم تجلیل از مربیان فوتبال سال ۹۶ امروز جمعه ۱۴ دی با حضور وزیر ورزش و جوانان در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد. در حاشیه برگزاری مراسم، مصطفی کواکبیان، در جمع مربیان درباره اعطای شهروند افتخاری به کی‌روش گفت: به اعتقاد من اعطای شهروندی افتخاری به کی‌روش به خاطر موفقیت‌هایی که کسب کرده کار خوبی است. همچنین در حاشیه این مراسم نادر فریادشیران در پاسخ به نظر کواکبیان افزود: ما مربیان بزرگی چون حسن حبیی داریم و هر کسی باید در حیطه وظایف خود صبحت کند. بهتر است امور مربوط به فوتبال به بزرگان و پیشکسوتان فوتبال سپرده شود و شما به عنوان نماینده مجلس به مباحث حضور بانوان در ورزشگاه بپردازید. اعطای شهروند افتخاری به کی‌روش چیزی است که باید کارشناسان فوتبال نظر بدهند.

ذوالنور: شعار «رفع حصر» منحرف کردن ذهن مردم از مسائل اصلی است

ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سردادن شعار رفع حصر را انحراف ذهن مردم از پرداختن مسئولان به مسائل اصلی دانست و تأکید کرد: بیکاری، مسائل اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین دغدغه‌های مردم بوده و مسئولان باید در حل این مسائل اهتمام جدی داشته باشند، نه اینکه برخی از آن‌ها آدرس عوضی رفع حصر را بدهند. ذوالنور پیشرفت‌های نظام اسلامی طی چهل‌ساله انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در زمینه‌های مختلف سدسازی، نانو، هوافضا، صنایع دفاعی، حمل‌ونقل جاده‌ای، و سایر صنایع با وجود تحریم‌های دشمن، ایران اسلامی پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است.

کنایه سنگین پرستویی به حامد بهداد

پرویز پرستویی خطاب به کمال تبریزی گفت: در اظهاراتتون اشاره کردید رابرت دنیرو در تمام بازی هاش باز خود رابرت دنیروئه. تنها کسی که تنوع در بازیهایش وجود دارد آنتونی کوئین است و حامد بهداد برای من یادآور آنتونی کوئینه. … من نمیگم حامد بهداد بازیگر بزرگی است یا کوچک؛ اما خواهش می کنم با تمام احترامی که براتون قائل هستم به پاس تجربه خوبی که با شما در فیلم لیلی با من است و مارمولک و مهر مادری داشتم، به رابرت دنیرو توهین نکنید وتن آنتونی کوئین رو تو قبر نلرزونید.

در ساختن نیروی انقلابی غفلت کردیم

آیت‌الله مصباح‌یزدی: البته برخی جاها نیز اشتباهاتی رخ داد و کم کاری و غفلت صورت گرفت و نیروسازی برای آینده با برنامه دقیق و صحیح صورت نگرفت. اگر هشیارانه‌تر عمل کرده بودیم، امروز نظام ما برای این‌که کسی را برای پستی تعیین کند، این قدر در تنگنا نبود! وی اظهار داشت: همین امروز چند نامزد ایده‌آل برای ریاست‌جمهوری کشور سراغ دارید؟ چاره‌ای نیست که بین افراد کسی را مدنظر قرار دهیم که نسبت به دیگران بهتر باشد، نه این‌که کامل و ایده‌آل باشد. این یعنی به فکر ساختن نیروی معتقد متخصص نبوده‌ایم. یکی از عوامل ضعف ما، همین غفلت بوده است و جا دارد تا فرصت هست، این غفلت را جبران کنیم؛ البته اگر امروز شروع کنیم، بیست سال دیگر نتیجه خواهد داد.

پیش‌بینی وزیر احمدی‌نژاد از انتخابات آینده

سخنگوی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی، مجلس فعلی را پراشکال‌ترین مجلس پس از دور ششم نامید. سیّد محمّد حسینی گفت: اولویت و تمرکز در سال ۹۸ معطوف به انتخابات مجلس شورای اسلامی و تحول در آن است، بسیاری از آسیب‌های فعلی به دلیل ضعف و فشل بودن مجلس فعلی است که بعد از مجلس ششم پر اشکال‌ترین مجالس بعد از انقلاب محسوب می‌شود و در صورت تغییر اساسی دومینوی کنار رفتن غربگرایان از دولت و شورا‌ها شروع می‌شود.

نظر بهزاد نبوی درباره مذاکره با ترامپ

نایب رئیس مجلس ششم گفت: حالا که ترامپ اسلحه روی شقیقه ما گذاشته، وقت مذاکره نیست، باید روابطمان را با کشورهای دیگر حفظ کنیم. بهزاد نبوی صبح امروز در بیست و ششمین مجمع عمومی انجمن جامعه پزشکی ایران با اشاره دوران پس از توافق هسته‌ای و حضور هیأت‌های اروپایی در ایران گفت: بعد از برجام هیأت‌‌های اروپایی به ایران آمدند اما اقدامات ماجراجویانه هم ایجاد شد که این مسأله موجب شد آنها احساس کنند شرایط سرمایه‌گذاری را ندارند.

واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ماجرای آقازاده و داماد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در واکنش به حواشی اخیر مربوط به شبکه‌های اجتماعی گفت: به دخترم افتخار می‌کنم و موارد منتشر شده در فضای مجازی کذب محض و عاری از حقیقت است. محمدعلی کی‌نژاد عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در واکنش به حواشی اخیر در شبکه‌های اجتماعی در خصوص دختر و دامادش جوابیه منتشر کرد.

علم‌الهدی: در ترکیه دیسکوی زنان باحجاب تشکیل داده‌اند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برخی به‌عنوان مدارا کنار گذاشتن حجاب اجباری را ترویج می‌کنند، گفت: زنان فلسطینی و دختران فلسطینی را بدون حجاب نشر می‌دهند تا حجاب را از ارزش بیندازند، توطئه دیگر این است که زن‌های چادری را کانون بی‌عفتی و فحشا معرفی می‌کنند و این توطئه از ترکیه آغاز شده است، در ترکیه دیسکوی زنان باحجاب تشکیل داده‌اند این کار را ترکیه کرده و عده‌ای در کشور دنبال این حرف‌ها هستند و این همان فتنه دشمن است که از راه حجاب وارد شده است.

۳۱ تن از سران مفاسد اقتصادی شناسایی شدند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۱ تن از سران مفاسد اقتصادی که با فساد و رانت خواری ثروت کشور را غارت کردند، شناسایی شدند و درخواست داریم در ملأعام و در میدان آزادی اعدام شوند.

واکنش وزیر ارشاد به اقدام متفاوت امام جمعه جدید تهران

وزیر ارشاد به اقدام متفاوت امام جمعه جدید تهران واکنش نشان داد. وزیر ارشاد در توئیتر نوشت: خطیب جدید جمعه از کاهش نرده های حفاظتی در نمازجمعه تهران خبر داد. خبر خوبی بود. جامعه به همین خبرهای ساده هم امیدوار می شود. قرار نبود در جمهوری اسلامی طبقه جدید شکل بگیرد. دیروز شوخی جدی به همراهان حفاظتی ام می گفتم ما مسئولان کشور را دو چیز کم اعتبار کرده: فرزندانمان و شماها!