جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بنیامین نتانیاهو: تحریم‌های سخت آمریکا علیه ایران «حلقه طناب» جدی به دور گردن «رژیم تروریست‌پرور ایران» خواهد بود!

بنیامین نتانیاهو: تحریم‌های سخت آمریکا علیه ایران «حلقه طناب» جدی به دور گردن «رژیم تروریست‌پرور ایران» خواهد بود!

نتانیاهو: آغاز تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران یک «روز تاریخی» است!

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل  تصمیم «شجاعانه» دونالد ترامپ را برای «ثبات، صلح و امنیت» مهم دانست.

آقای نتانیاهو در آغاز نشست حزب لیکود که رهبری آن را به عهده دارد، به ویژه برای تحریم‌هایی که از طریق سوئیفت علیه ایران برقرار می‌شود، اهمیت قائل شد و گفت: «همیشه گفته بودم که اهمیت دارد ایران اعتبار و مراودات بانکی نداشته باشد؛ در دیدارهایم با استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، این درخواست را مطرح کرده و حال خوشحالم که آمریکا این مولفه را نیز در نظر گرفته است. من سال‌ها وقت و انرژی خود را در رویارویی با تهدید ایران صرف کردم؛ به خاطر این هدف تقریبا به همه جای جهان رفتم و امروز ما ثمرات مبارزه طولانی و بی‌وقفه خود را دیدیم».

آقای ترامپ اظهار داشت: «امروز آمریکا در سایه رهبری (دونالد) ترامپ تحریم‌های به شدت فلج‌کننده‌ای علیه ایران وضع کرد، شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران از زمانی که تلاش برای متوقف کردن تجاوز این کشور آغاز شد و اروپا نیز باید مانند آمریکا در برابر ایران قرار گیرد.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل نیز روز دوشنبه در توئیتی نوشت که «تصمیم بنیادین» دونالد ترامپ «تغییر واقعیاتی است که منطقه در انتظارش بود».

به نوشته لیبرمن، آمریکا «با یک حرکت، در حال زدن ضربه‌ای کاری به نفوذ ایران در سوریه، لبنان، غزه، عراق و یمن است؛ پرزیدنت ترامپ بار دیگر کار را به انجام رساندی؛ سپاس».

درور شالوم، یک افسر ارشد پیشین در بخش تحقیقات سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل آخر هفته به روزنامه یدیعوت آخرونوت گفته بود، «تحریم‌ها تحول بزرگی در صحنه داخلی ایران ایجاد کرده؛ وضع اقتصادی‌شان را وخیم کرده و ممکن است به تغییر نظام و یا تغییر سیاست آنها منجر شود؛ به فلاکت افتاده‌اند و گزینه‌های روبروشان، یا رسیدن به توافق هسته‌ای تازه یا سقوط است؛ این نتیجه‌ای است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا می‌خواهد به آن برسد؛ آنها را به نرمی بکشد».

ادعای این افسر پیشین اسرائیل در مورد نتیجه‌ای که آقای بولتون و دولت آمریکا می‌خواهند به آن برسند، در حالی است که واشینگتن تاکید دارد که در کنار مردم ایران ایستاده و هدفش از تحریم‌ها، تغییر رفتار حاکمیت ایران است.

برقراری تحریم «فلج‌کننده» علیه تهران و به ویژه «قطع صادرات نفت ایران»، خواسته دیرینه دولت اسرائیل بود که از آغاز روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، دو دولت را به سرسخت‌ترین دشمنان منطقه مبدل کرده و رویارویی آنها در عرصه‌های مختلف تشدید شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه و یدیعوت آخرونوت/ ف.ر/ ک.ر