جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اعتراف رئیس سازمان پدافند نظام پاسدار غلامرضاجلالی:با تهدیدات ترکیبی دشمن علیه نظام رو به رو هستیم!

اعتراف رئیس سازمان پدافند نظام پاسدار غلامرضاجلالی:با تهدیدات ترکیبی دشمن علیه نظام رو به رو هستیم!

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که با تهدیدات ترکیبی دشمن علیه انقلاب رو به رو هستیم، گفت: ۱۳ آبان روز مبارزه با مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل امروز در سخنرانی خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران با گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: آمریکا به عنوان مظهر تروریسم همواره در جنایت ها حضور دارد، در جهان امروز مثلثی وجود دارد که خلق کننده تروریسم و به کار گیرنده آن هستند.

وی افزود: عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا اضلاع این مثلث شوم را تشکیل می دهند، آمریکایی ها سیاست خود را با خلق و حمایت تروریست ها دنبال می کنند، آمریکا در امت اسلامی داعش و تکفیری ها را خلق و تجهیز کردند و حمایت مالی، سیاسی و تبلیغاتی انجام دادند.

سردار جلالی با بیان این که آمریکا تعریف تروریسم را بر اساس دوستی ها و دشمنی ها نسبت به خود تعریف می کند، اظهار داشت: بر این اساس هرکس دوست آمریکا باشد تروریست نیست اما کسی که سیاست های آمریکا را نپذیرد تروریست محسوب می شود.

وی ادامه داد: هر جا که تروریست ها گرفتار می شوند آمریکایی ها حضور پیدا کرده و پشتیبانی های لازم را انجام می دهند، روز 13 آبان روزی است که باید پرده از سیاست های پنهان و آشکار دشمن برداشت و حقایق را برای مردم تبیین کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که عربستان  و رژیم صهیونیستی همواره تروریست پرور و پشتیبان آن بوده اند، ابراز داشت: روز مبارزه با استکبار جهانی روز مبارزه با این مثلث شوم است؛ در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی آمریکایی ها با به کارگیری تمام ظرفیت های خود تلاش می کنند که مرحله جدیدی از توطئه را علیه ملت ایران سازماندهی کنند.

وی عنوان کرد: امروز وقتی رهبر انقلاب استراتژی دفاع در برابر تهدیدات را ترسیم می کنند باید بر همان اساس عمل کرد، امروز تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ترکیبی از عملیات روانی برای به کارگیری رسانه ها علیه انقلاب، عملیات شناختی برای اثرگذاری محتوا بر اذهان مخاطب در راستای تحریک مردم، اعمال تحریم ها و جنگ اقتصادی و تهدیدات امنیتی است.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: مردم بستر تهدید بوده و رسانه ها و فضای مجازی اجزای تهدید را به یکدیگر می چسباند و هدف را دنبال می کند، رهبر انقلاب چارچوب دفاع در برابر تهدیدات را مشخص فرمودند، رهبر انقلاب فرمودند که جنگ نخواهد شد و مذاکره با دشمن نمی کنیم، از این رو استراتژی نخست بستن راه مذاکره است.

وی مؤلفه دوم این استراتژی را حمایت از دولت قانونی و منتخب مردم دانست و اضافه کرد: در صحنه جنگ اقتصادی دولت باید کار جدی کند تا از آسیب دیدن مردم جلوگیری شود، رهبر انقلاب حذف دولت و ایجاد سازوکار در کنار دولت را نادرست دانستند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که رویکرد اساسی حمایت همراه با اصلاح و انتقاد است، گفت: عناصر اصلی راهبرد مقاومتی حاکمیت، دولت، مردم و راهبرد تاب آوری ملی است، در بعد حاکمیت ملی باید تکیه بر وحدت و انسجام تحت هدایت رهبر انقلاب باشد.

وی افزود: راهبرد امروز جمهوری اسلامی ایران برگرفته از اسلام ناب و تفکر امام راحل و قاعده نفی سبیل است، بعد دیگر راهبرد دولت است که مسؤولیت های اجرایی جدی دارند، تصویر از دولت باید مقتدر، توانا، و شجاع در برابر دشمن باشد.

سردار جلالی با بیان این که امروز در حال عبور از تحریم های ظالمانه استکبار هستیم، اظهار داشت: دولت باید تصویری که رهبر انقلاب فرمودند از تلاش و کوشش خود به مردم ارائه دهد، بخش دیگر راهبرد در حوزه مردم است که باید شرایط امروز کشور را درک کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم ایران هوشیار هستند در شرایط حساس بصیرت انقلابی خود را نشان می دهند، انتظارات از مردم در این راهبرد شناخت دشمن و بصیرت انقلابی است، وقتی آمریکایی ها و دشمنان آشکارا به مقابله با کشور می آید، همه جریان های داخل انقلاب باید به صورت شفاف موضع خود را در برابر دشمن مشخص کنند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که مردم دشمنان را خوب شناخته اند، ابراز داشت: ملت ایران قدر امنیت امروز کشور را می دانند چرا که آشوب ها در منطقه را می بینند، سوریه سازی از کشورهای امت اسلام از راهبردهای دشمن است.

وی عنوان کرد: مردم قدر وجود رهبر معظم انقلاب و لایت فقیه را می دانند چرا که ایشان ستون خیمه، منسجم کننده کشور در برابر دشمن فرمانده کل هستند که جبهه مقاومت را هدایت می کنند و باید بر اساس فرمایشات ایشان حرکت کنند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: مردم در کنار صبر انقلابی باید مقاومت در برابر دشمن را دنبال کنند، محور اساسی راهبرد در برابر دشمن اتکای به درون است، رهبر انقلاب فرمودند چون تهدیدات متغیر است رویکرد پدافند غیرعامل باید علمی، دقیق و هوشمندانه باشد؛ مردم تابستان داغ دشمن را به تابستانی مأیوس کننده تبدیل کردند و تمام تلاش دشمن را شکست دادند و در ادامه با هدایت رهبر انقلاب دشمن شکست های متعدد دیگری خواهد خورد.