سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رهبر در جمع ۱۰۰ هزارنفری بسیجیان: در نیمه راه هستیم!

رهبر در جمع ۱۰۰ هزارنفری بسیجیان: در نیمه راه هستیم!

خامنه ای با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی فرمودند: ملت ما و ملت عراق و مردمان زیادی از ملتهای دیگر در تدارک حماسه‌ی بزرگ اربعین هستند.

رهبر انقلاب

به گزارش مشرق، رهبر ، صبح امروز(پنجشنبه ۱۲ مهرماه) در اجتماع یکصدهزار نفری بسیجیان استان تهران و البرز در ورزشگاه آزادی حضور یافت.

محورهای مهم بیانات رهبر  بدین شرح است:

ایام بسیار مهم بعداز عاشورا است؛ در واقع ایام حماسه زینبی است. در چنین روزهایی مسیر کربلا و کوفه و شام و بعداز آن مدینه، مسیر حرکت نورانی پرشکوه حماسی زینب کبری و حضرت امام سجاد و بقیه‌ی اسرای عاشورا است. اینها که توانستند با این حرکت خود ماجرای عاشورا را ابدیت ببخشند، آن را دائمی و زوال ناپذیر کنند.

ما هم امروز در چنین روزهایی احساس ارتباط قلبی بیشتری با آن شهیدان عظیم‌الشأن می‌کنیم، اربعین هم در پیش است. ملت ما و ملت عراق و مردمان زیادی از ملتهای دیگر در تدارک حماسه‌ی بزرگ اربعین هستند. حماسه‌ اربعین یک پدیده‌ی فوق العاده‌ای است که به لطف و فضل الهی در هنگامی که دنیای اسلام نهایت نیاز را به اینچنین حماسه‌ای دارد، به وجود آمده است.

یاد سرور شهیدان را در دلهای خودمان در ذهن خودمان مغتنم می‌شماریم و عرض می‌کنیم:
ای صبا ای پیک دور افتادگان
اشک ما بر خاک پاک او رسان…

مهمترین محورهای بیانات خامنه‌ای در این اجتماع، به شرح زیر است؛

– موقعیت کشور و جهان موقعیت های حساسی است.

-حساس شدن و به تکاپو افتادن نخبگان کشور دشمنان را حساس کرده تا تلاش فکری و عملی کنند.

– کشور به دلیل وجود مشکل، از خمودگی و بی عملی درآمده است و خیلی ها که تماشگر بودند، امروز عمل‌گر شده اند.

– این شعار محض و رجزخوانی و سخن توخالی نیست، بلکه عظمت ایران واقعیتی است که دشمنان ایران آرزو می کنند از آنها غفلت کنیم.

– این عقاید واضح تر از آن است که کسی بتواند آن را انکار کند و عظمت ایران یک امر تاریخی است.

– ایران توانسته در عرصه های علم، سیاست، هنر، تاریخ و پرچمداری علوم انسانی در میان ملت های مسلمان و جهان سرافراز بایستد و خود را نشان دهد.

– هر منصفی ناچار است عظمت ایران را تصدیق کند.

– در مورد اقتدار جمهوری اسلامی همین بس که جمهوری اسلامی، کشور ایران را از زیر سلطه آمریکا و انگلیس و دیگر بیگانگان بیرون کشید.

– همچنین اقتدار جمهوری اسلامی یکی از مظاهرش، نجات کشور از شر حکومت استبدادی است.

– برای اولین بار ملت ایران در جنگ تحمیلی، جبهه وسیع دشمن را به کلی ناکام کند و تمامیت ارضی کشور را حفظ کند و این معنای اقتدار است.

– اقتدار به معنای آن است که جمهوری اسلامی توانسته یک تنه جلوی جبهه استکبار بایستد.

– شکست ناپذیری ملت ایران به برکت اسلام است که دلیل آن را می توان در پیروزی ملت ایران در انقلاب بزرگ اسلامی، دفاع در جنگ تحمیلی و ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان مشاهده کرد.

– در صحنه نبرد سیاسی و اقتصادی، عینا مثل نبرد نظامی اگر جبهه ای که احساس پیروزی می کند به خود مغررور شود، راه پیروزی جلوی آن بسته می شود.

– نداشتن نقشه و ابتکار در مقابل دشمنان منجر به پیشروی آنان می شود؛ ما در نیمه و اول راهیم، باید با تلاش به قله ای برسیم که مدنظر ماست که تدبیر و شجاعت برای آن لازم است.

– نوک پیکان این حرکت عظیم ملی، جوانان هستند؛ پیران مجرب اگر خسته و از کارافتاده نباشند، می توانند راهنمایی کنند اما موتور پیش برنده این قطار، جوانان هستند.

این خبر تکمیل می‌شود…