جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ع.خامنه ای در دیدار رییس جمهور و اعضای هیأت دولت: مذاکره با مسؤولان وقیح و هتاک آمریکا در هیچ سطحی انجام نخواهد شد

ع.خامنه ای در دیدار رییس جمهور و اعضای هیأت دولت: مذاکره با مسؤولان وقیح و هتاک آمریکا در هیچ سطحی انجام نخواهد شد

 

ع.خامنه ای با بیان نکات مهمی درباره مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و اتحاد و انسجام داخلی تأکید کرد: در زمینه اقتصاد باید قوی و با کیفیت کار کرد و مسؤولان اقتصادی در حل مشکلات مردم شب و روز نشناسند.

به گزارش خبرگزاری رسا،  خامنه ای  صبح روز چهارشنبه در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، شاخص های حکومت علوی یعنی «عدالت، پاکدامنی، پارسایی و با مردم بودن» را معیار ارزیابی و سنجش اقدامات مسئولان برشمردند و با بیان نکات مهمی درباره مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و اتحاد و انسجام داخلی تأکید کردند: در زمینه اقتصاد باید قوی، پرحجم و با کیفیت کار کرد و مسئولان اقتصادی در حل مشکلات مردم شب و روز نشناسند.
خامنه ای در ابتدا با تبریک عید سعید غدیر خم، انتخاب حضرت علی(ع) را به عنوان ولیّ امر امت اسلامی و جانشین پیامبر(ص)، نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: مهمترین وظیفه ما به عنوان حکومت اسلامی، معیار و شاخص قرار دادن حکومت علوی است.
در این هفته باید به دولتمردان و برادران و خواهران حاضر در این جلسه «خدا قوت» گفت، زیرا اداره کشوری با جمعیتی بیش از هشتاد میلیون با مسائل گوناگون وظیفه ای بسیار سنگین و دشوار است.هفته دولت همچنین فرصتی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف دستگاهها و مسئولان دولتی است، در این ارزیابی باید نقاط قوت و ضعف، با یکدیگر دیده شود تا بر نقاط قوت افزوده و نقاط ضعف برطرف شوند.
خامنه ای در ارزیابی عملکرد یک‌ساله دولت دوازدهم، خاطرنشان کرد: در این یک‌سال کارهای خوبی در زمینه رشد اقتصادی، انرژی، افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش واردات انجام شده است که باید روند افزایش صادرات و کاهش واردات با شتاب بیشتر ادامه یابد و در ضمن اینگونه خدمات با بیان هنرمندانه به مردم گفته شود.
هدف از  تشکیل جلسه هماهنگی رؤسای سه قوه تمرکز بر مسائل اصلی اقتصادی و هماهنگی جهت حل سریع‌تر آنها است و بر همین اساس باید در این جلسات، از طریق گفتگو و رایزنی، نقاط اشتراک را افزایش داد.
دشمن به دلیل برخی ضعف ها و خلأهای اقتصادی، بر موضوع اقتصاد کشور متمرکز شده است، در زمینه اقتصادی باید قوی و پُر حجم کار کرد و تمام خلأها را پر کرد که همه این موارد امکان پذیر و شدنی است و ما در اداره اقتصاد کشور بن‌بست نداریم.
ایشان افزودند: حجم و کیفیت فعالیت و عملکرد مسئولان اقتصادی کشور باید به‌گونه ای باشد که شب و روز نشناسند و محور فعالیت‌ها هم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد که اساس آن تکیه بر تولید داخلی است.

مبارزه با مفسد و بستن منافذ فساد را نیازمند چشمان باز و هوشمندی مدیران دستگاههای دولتی است. اگرچه درتوجیه  قضایای ماههای اخیر بازار سکه و ارز  مطالبی بیان شد اما به هر حال بی‌توجهی و غفلت مدیریتی نیز رخ داده است.

بخش دوم سخنان خامنه ای در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به بیان نکاتی در زمینه سیاست خارجی اختصاص داشت که تأکید بر ارتباط خوب و روزافزون با همسایگان از جمله این نکات بود.

خامنه ای درباره کشورهای اروپایی گفت: ارتباط و ادامه مذاکره با اروپا ایراد ندارد اما باید ضمن ادامه این کار از آنها درباره مسائلی نظیر برجام و یا اقتصاد قطع امید کنید.باید با نگاه شک آلود به وعده های آنها، از روند مسائل مراقبت جدی کرد.برجام هدف نیست بلکه وسیله است و طبعاً اگر به نتیجه برسیم که با این وسیله، حفظ منافع ملی امکان پذیر نیست آن را کنار می گذاریم.اروپایی ها باید از بیان و عمل مسئولان دولتی ایران بفهمند که اقدامات آنها تدابیر و واکنش متناسب جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

تأکید بر منتفی بودن هر گونه مذاکره با امریکایی ها

نتیجه مذاکره با مسئولان قبلی امریکا که حداقل ظاهرساز بودند اینگونه شد، حالا با مسئولان وقیح و هتاک فعلی که شمشیر را برای ایرانی ها از رو بسته‌اند چه مذاکره ای داریم بنابراین مذاکره ای در هیچ سطحی با امریکایی ها صورت نخواهد گرفت.آنها می‌خواهند مانور دهند که ما حتی جمهوری اسلامی ایران را به پای میز مذاکره آوردیم، پس همانگونه که قبلاً به‌طور مشروح و مستدل بیان کرده‌ام، هیچ مذاکره‌ای با آنها انجام نخواهد شد.
خامنه ای در بخش پایانی سخنانش، «اتحاد و انسجام مسئولان کشور» را بیش از هر زمان دیگر لازم خواند و افزود: رؤسای قوا و مسئولان بخشهای مختلف باید پشتیبان و کمک‌کار یکدیگر باشند و بویژه همه باید به دولت کمک کنند زیرا دولت در وسط میدان است. اختلاف نظرها نباید رسانه ای شوند زیرا مردم را نگران و مضطرب می کند.جلسه دیروز مجلس نمایش اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی ایران بود و خداوند به آقای رئیس جمهور و قوه مقننه خیر بدهد که مشترکاً چنین نمایش اقتداری را نشان دادند.نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری که با بیش از ۲۳ میلیون رأی انتخاب شده است، سؤال می کنند و رئیس جمهور نیز با خونسردی و متانت به سؤالها پاسخ می دهد و این معنای مردم سالاری دینی است.مهم آن است که آنچه اتفاق افتاد، یک نمایش با شکوه از قدرت جمهوری اسلامی و اعتماد به نفس مسئولان بود.جلسه بسیار خوب دیروز هم رئیس‌جمهور و هم مجلس را تقویت می کند و زمینه ساز همکاری‌های بیشتر و نزدیک تر شدن دیدگاهها خواهد شد.

پیش از سخنان خامنه ای، رئیس‌جمهور گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دولت بیان کرد.
آقای روحانی با بیان اینکه همه تلاش دولت این بوده که کشور را به نقطه مطلوب برساند، گفت: در پنج سال گذشته توفیقات خوبی همچون کاهش تورم، رشد اقتصادی وافزایش درآمد ناخالص ملی حاصل شده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به خدمات دولت به روستائیان، خاطرنشان کرد: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای برق هستند و بسیاری از روستاها به شبکه گاز و نیز به شبکه ارتباطی کشور متصل شده‌اند.
آقای روحانی به اقدامات قوه مجریه در حوزه کشاورزی از جمله خودکفایی در تولید گندم و شکر اشاره کرد و افزود: درآمد کشاورزان هم از لحاظ میزان تولید محصول و هم از لحاظ قیمت بهتر از گذشته شده و در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی هم شاهد افزایش بوده‌ایم.
رئیس‌جمهور افزایش ۹۰ درصدی تولید گاز در پارس جنوبی و افزایش تولید نفت از مخازن مشترک را از جمله دستاوردهای دولت در حوزه انرژی دانست و گفت: کشور در زمینه تولید گاز و گازوئیل خودکفا شده و تا پایان سال می‌توانیم در تولید بنزین نیز به خودکفایی برسیم.
آقای روحانی نوسازی ناوگان حمل و نقل، افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی و اتکای بیشتر به صادرات غیرنفتی را از دیگر خدمات دولت خواند و افزود: اگر چه در ماه‌های اخیر با مشکلاتی به‌ویژه در حوزه ارز مواجه بوده‌ایم اما همان‌گونه که در گذشته مشکلات سخت‌تری را پشت سر گذاشته‌ایم، با تدبیر می‌توانیم از این مشکلات هم عبور کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های آمریکا، گفت: در شرایط امروز راه حل سیاسی پیش روی ما نیست چرا که دولتی که تحریم‌ها را بر خلاف همه مقررات بین‌المللی به ایران تحمیل کرده، به هیچ چیزی پایبند نیست.
آقای روحانی با بیان اینکه هدف آمریکایی‌ها بالاتر از فشار اقتصادی است و می‌خواهند یک بار دیگر به ایران برگردند و بر کشور مسلط شوند، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند مجدداً استقلال ایران را زیر پا بگذارند و بر مردم ایران آقایی کنند اما ملت ما هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرد و این را با ایستادگی و مقاومت خود به جهان نشان خواهد داد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه ملت ایران پشت سر رهبر معظم انقلاب و با هدایت ایشان نخواهند گذاشت که توطئه‌های دشمنان تحقق پیدا کند.

 

Khamenei.ir