یک فروند جنگنده اف5 ارتش ایران در جنوب غرب این کشور سقوط کرد

رسانه‌های ایران روز یکشنبه 26 آگوست 2018 گزارش کردند یک فروند جنگنده اف 5 ارتش این کشور در نزدیکی شهرستان دزفول در جنوب غرب ایران سقوط کرده و خلبان آن کشته شد.باشگاه خبرنگاران جوان گزارش کرد خلبانی این جنگنده سقوط کرده را سرهنگ خلبان منوچهر فتاحی بر عهده داشته و این خلبان در نتیجه سقوط هواپیما کشته شده است.سقوط جنگنده اف 5 ارتش ایران از این رو حائز اهمیت است که ایران 5 روز پیش و در روز سه‌شنبه 21 آگوست 2018 از جنگنده جدیدی رونمایی کرد که در ابتدا ادعا شد کاملا بومی است ولی بعد مشخص شد که نسخه‌ای از جنگنده قدیمی اف 5 ساخت آمریکاست.

تیم ارتباطات سایبری در وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه 22 آگوست، یک روز پس از رونمایی ایران از جنگنده کوثر، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، ایران را به دروغ پردازی درباره جنگنده جدیدی که از آن رونمایی کرده، متهم کرد.در این توئیت نوشته شده است: «به نظر مسئولان نظام (ایران)، درکی کافی از میزان پیشرفت صنعت هواپیما سازی ندارند. هواپیمای آن‌ها تا حدود زیادی شبیه جنگنده‌ای است که ایالات متحده چند دهه پیش تولید کرد و ایران، ناوگانی قدیمی از آن دارد. اما فریب، ابزار اصلی آن‌ها است.»

عوفیر جندلمن سخنگوی دولت اسرائیل هم توئیتی در این باره منتشر کرد و نوشت: «نظام ایران از هواپیمای کوثر رونمایی کرد و مدعی شد این نخستین هواپیمای جنگی صد در صد ساخت محلی است. اما من به سرعت مطمئن شدم که این هواپیمای بسیار قدیمی آمریکایی از نوع اف-5 است.»