جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آمریکا: ایران همزمان با آغاز تحریم‌ها یک موشک ضد کشتی در تنگه هرمز آزمایش کرده است

آمریکا: ایران همزمان با آغاز تحریم‌ها یک موشک ضد کشتی در تنگه هرمز آزمایش کرده است

یک مقام آمریکایی روز جمعه 10 اوت از آزمایش یک موشک کوتاه برد ضد کشتی توسط ایران در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام آمریکایی افزود که ایران این موشک کوتاه برد ضد کشتی را هفته گذشته در رزمایش دریایی‌اش در تنگه هرمز آزمایش کرده که به اعتقاد واشنگتن این اقدام همزمان با ازسرگیری دور اول تحریم‌ها علیه این کشور می‌تواند به عنوان پیامی از سوی تهران به ایالات متحده آمریکا تلقی شود.

سپاه پاسداران ایران در ان مورد گفت که این رزمایش با‌ هدف «مقابله با تهدیدهای احتمالی» دشمنان انجام شده است.

جنرال ژوزف ووتل فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا پیش از این گفته بود که این رزمایش نیز همانند رزمایش‌هایی است که ایران در گذشته نیز انجام داده اما چیزی که مورد توجه ایالات متحده قرار گرفته، این رزمایش همزمان با آغاز مجدد تحریم‌های آمریکا علیه این کشور صورت گرفته است.

ایالات متحده آمریکا دور اول تحریم‌های اقتصادی خود علیه ایران که عنوان «سخت‌ترین» به خود گرفته را مجددا از سرگرفت. این تحریم‌ها با امضای توافق تاریخی هسته‌ای میان ایران و شش قدرت بزرگ جهانی در سال 2015 به حالت تعلیق در آمده بود اما دیری نپایید که آمریکا در 8 ماه مه گذشته با فرمان دونالد ترامپ از این توافق خارج شده و تحریم‌های جدید و سخت‌گیرانه‌تری را بر این شکور اعمال کرد.

از روز سه‌شنبه 7 اوت دور اول تحریم‌های آمریکا علیه تهران به مرحله اجرا در آمد که تعاملات مالی و بانکی، واردات مواد خام و اولیه و علاوه بر آن صنایع خودروسازی و هواپیمایی مسافربری ایران را هدف قرار داده است.

همچنین واشنگتن در دور دوم این تحریم‌ها که در ماه نوامبر آینده مورد اجرا گذاشته خواهد شد علاوه بر بانک مرکزی ایران، فروش نفت و گاز این کشور را نیز هدف قرار خواهد داد.