برای سومین روز پیاپی پنجشنبه 2 اوت، اعتراض‌های خیابانی در برخی شهرهای ایران ادامه یافت و در این روز شهرهای دیگری هم به این تظاهرات پیوستند.

گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد اعتراض‌ها که عمدتا به وضعیت اقتصادی است و با شعارهای سیاسی هم همراه شده است.

فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد زنی معترض در حالی که حجاب از سر برداشته، در جمع معترضان بالای سکوی رفته و از آن‌ها می‌خواهند نترسند.

در شیراز هم معترضان برای سومین روز پیاپی به خیابان‌ها سرازیر شدند. گزارش‌ها از درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در برخی خیابان‌های اهواز حکایت دارد.

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گزارش داده است که تجمع امروز در شیراز «در مجاورت خیابان توحید (داریوش) از مکان‌های اصلی خرید و فروش تلفن همراه» بوده است.

خبرگزاری ایرنا، تجمع معترضان را غیرقانونی خوانده و گفته با وجود آنک‌ه قرار بوده تجمع در اعتراض به وضعیت اقتصادی باشد، معترضان «بیشتر شعارهای ساختارشکنانه سر می‌دادند».

از مشهد هم گزارش شده اعتراض‌هایی که از صبح آغاز شده با دخالت نیروهای امنیتی روبرو شده است. به گفته شاهدان حضور نیروهای لباس‌شخصی در محل اعتراض‌های چشمگیر بوده است.

در این تجمع‌های اعتراضی شعارهای تندی علیه علی خامنه‌ای رهبر ایران‌ هم سر داده شد.
بعضی کاربران از شلیک تیر هوایی و بازداشت تعدادی از معترضان خبر داده‌اند، هر چند که این گزارش‌ها تایید نشده است.

اصفهان هم پنجشنبه به اعتراض‌ها پیوست و تظاهر کنندگان در برخی خیابان‌ها، علیه وضعیت معیشتی به خیابان‌ها سرازیر شدند. در این شهر نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهر کنندگان، اقدام به شلیک گاز اشکاور کردند.

تصاویری از اصفهان منتشر شده که نشان می‌د‌هد منطقه شاپور جدید باز هم شاهد اعتراض‌هایی بوده که به درگیری و خشونت کشیده شده است.این تصاویر نشان می‌‌دهد معترضان در تجمع اصفهان به سوی پلیس سنگ و چوب پرتاب می‌کنند و نیروهای امنیتی هم به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند.

معترضان در اهواز هم اقدام به تظاهرات کرده و شعار «دشمن ما همین‌جاست الکی می‌گن آمریکا است» سر دادند.

با وجود کنترل قیمت دلار برای چند هفته، طی روزهای گذشته اما بار دیگر نرخ دلار در ایران سیری صعودی به خود گرفت و به 11900 تومان رسید. بدین ترتیب واحد رسمی پول ایران تنها در دو روز حدود 18 درصد از ارزش خود را از دست داد. البته در ساعت‌های بعد از ظهر بار دیگر قیمت دلار کاهش یافت و به حدود 10200 تومان رسید.

سقوط ارزش واحد پول ایران باعث تشدید تورم و کاهش قدرت خرید مردم شده است.

ماه‌های دسامبر و ژانویه گذشته، اکثر شهرهای ایران شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به وضعیت معیشیتی بود که به اعتراض‌های دی ماه شهرت یافت.