جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ضد خبر :تکذیب شایعه‌پراکنی خانواده کروبی در مورد رفع حصر!

ضد خبر :تکذیب شایعه‌پراکنی خانواده کروبی در مورد رفع حصر!

ادعای فارس نیوز دروغپرداز پروپاگانداچی: شورای عالی امنیت ملی، تا کنون هیچ مصوبه‌ای در مورد رفع حصر نداشته است.

به گزارش مشرق، یک عضو خانواده مهدی کروبی، از سران فتنه ۸۸، دیروز طی شایعه‌ای که به‌طور گسترده در رسانه‌های ضدانقلاب نشر یافت مدعی تصویب رفع حصر سران فتنه در شورای عالی امنیت ملی شد.  این در حالی است که شورای عالی امنیت ملی، تا کنون هیچ مصوبه‌ای در مورد رفع حصر نداشته است و اساساً موضوعات  اولویت‌دار  بسیار مهمی به‌ ویژه در حوزه مدیریت وضعیت اقتصادی کشور و مقابله با هجمه ناجوانمردانه و غیرقانونی نظام سلطه بر علیه  معیشت و زندگی روزمره مردم ایران وجود دارد که مجالی برای پرداختن به مسائلی چون حصر باقی نمی‌گذارد.

منبع: فارس

الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتمادملی در نشست خبری این حزب که به همراه اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتمادملی برگزار شد گفت:

بعد از دوم خرداد تحولی پیش آمد و کمترین خدمت دوم خرداد به کشور و مردم این بود که هم رسانه را جدی تر جا انداخت و مردم جلوی کیوسک های روزنامه فروشی صف کشیدن برای اینکه در سبد خانوارشان روزنامه را تعریف کردند و روزنامه‌خوان شدند و هم احزاب جایگاه پیدا کردند.

اما بعد از اتفاقاتی که سال ۸۸ افتاد بار دیگر محدودیت‌هایی ایجاد شد. فضا امنیتی شد و شاهد محدود شدن احزاب و رسانه ها بودیم. که همین امر موجب گرفتار شدن بسیاری از فعالان سیاسی و حصر موسوی، کروبی و رهنورد شد. هرچند که برخی محدودیت‌ها رفع شد اما حصر وجود دارد.

ما همیشه با این داستان غم انگیز مواجه بودیم و حزب اعتماد ملی هم به عنوان یکی از احزاب اصلاح بعد از سال ۸۴ که آقای کروبی کاندیدای ریاست جمهوری بودند و آن مشکلات و نارسایی ها را در انتخابات دیدند تصمیم گرفتند که حزب تشکیل دهند و روزنامه منتشر کنند. البته قصد راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی را هم داشتند که در این بخش در همان ابتدا مخالفت شد و حتی آقای افخمی هم که مسئول این راه‌اندازی بود، احضار شد.

آقای کروبی به لحاظ ارتباطات قوی که داشت یک حزب قوی راه انداخت و تنها یک حزب محدود نخبه گران نبود. این حزب به نظر من تاثیرگذار و قدرتمند بود و اولین کنگره با حضور اشخاص تاثیرگذار داخل کشور و ۲۷ سفیر برگزار شد. با به حصر رفتن آقای کروبی، دچار مشکلاتی شدیم. البته حزب هم پلمپ شد و ما با محدودیت‌هایی برای تشکیل جلسات روبه‌رو بودیم.

آقای #کروبی که به حصر رفت مشکلات زیادی به وجود آمد، دفتر حزب پلمب شد و اسناد و مدارک توقیف شد. تا سال 92 محدودیت هایی داشتیم و نمی‌توانستیم جلسه تشکیل دهیم و در جلسات خانگی و به بهانه های مختلف هم‌نشینی هایی داشتیم. در سال ۹۲ تنفسی برای روزنامه ها و احزاب تشکیل شد و حزب اعتماد ملی هم در انتخابات ۹۲ تاثیر اساسی داشت و هم در توسعه تشکیلاتش. اختلافات جزئی و مختصری در حزب داشتیم.

نظارت استصوابی باعث شده ملت از افراد قدرتمند و کارا محروم باشند و در این راستا اصلاح قانون انتخابات را دنبال خواهیم کرد.

ما حامی منتقد دولت هستیم. آقای روحانی با حمایت احزاب #اصلاح‌طلب بویژه حزب اعتمادملی در انتخابات ۹۲ پیروز شدند. اگر دفتر دولت آقای احمدی‌نژاد را ورق بزنیم پر از بی‌نظمی بود که نزدیکان ایشان هم می‌گفتند. دولت ایشان بودجه‌ریزی را به دفترچه‌ای کوچک تبدیل کرد.

ما در حزب تقسیم کاری داشتیم و کمیته‌ای را برای رفع حصر دبیرکل‌مان گذاشتیم. اولین اولویت پیگیری مستمر رفع حصر دبیرکل‌مان است و مکاتبات و ملاقات‌هایی در این راستا خواهیم داشت.

از روزی که به مجلس رفتم چند موضوع را در دستور داشتم؛ بحث روزنامه‌نگاران، ورزشکاران، دانشجویان و رفع حصر. در صحبت با آقای مطهری قرار شد لابی پشت صحنه‌ای را داشته باشم و در این راستا حدود ۲۰ ملاقات انجام دادم. قبل از تشکیل کمیته من 15 جلسه داشتم و بقیه دیدارها را با کمیته انجام دادیم. من قبل از تشکیل کمیته در فراکسیون امید ۲ دیدار با آقای اژه‌ای، دو دیدار با شمخانی و سایر اعضای شورای امنیت ملی و وزیر کشور داشتم.

چندین‌بار نامه نوشتم. آخرین نامه دو ماه پیش به رییس‌جمهوری بود و تاکید کردم که رهبری آن را بر عهده شورای امنیت گذاشته و حصر را رفع کنید. گفتم اگر بهانه شما نامه دادن است، آقای کروبی دانشش سیاسی است و شما می‌گویید ایشان بیانیه می‌دهد، اما آقای #موسوی که چیری نمی‌گوید، ایشان را آزاد کنید. گفتم برای جمهوری اسلامی شایسته نیست که خود را درگیر دانشجویان و دراویش کند. اگر می‌خواهیم جلوی اراجیف ترامپ کم نیاوریم باید این موضوعات را حل کنیم.

حل مشکل #سپنتا بعد از یک سال ما را یک قدم جلو برد و موضوع رفع #حصر می‌تواند ما را هزار قدم جلو ببرد.

جمعیت زیادی از اصلاح‌طلبان اصیل ریشه‌دار که برای کشور ضروری هستند مانند آقای صفایی فراهانی در خانه نشسته و با بچه‌هایش بازی می‌کند. نظام خودش را از امکان استفاده از این افراد محروم کرده است.

یکی از برنامه‌های حزب مبارزه با فقر و مشکلاتی است که در این رابطه وجود دارد. ۸۵ درصد اهل سنت در #انتخابات سال گذشته به #رییس‌جمهور رای دادند. نگاه ما به آینده است و انشالله روز به روز پربارتر باشد. امیدواریم جلسه بعدی با حضور آقای کروبی باشد.