چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ‘یک کشته و چند زخمی’ در انفجار و آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان!

‘یک کشته و چند زخمی’ در انفجار و آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان!

 

آتش سوزی پالایشگاه آبادان در تاسیسات پتروشیمی آبادان نیمه شب گذشته آغاز شدتلفاتی برجای گذاشته است.

صبح روز پنجشنبه، ٧ تیر (٢٨ ژوئن)، خبرگزاری دولتی ایران – ایرنا – به نقل از رئیس آتش‌نشانی شهرستان آبادان گزارش کرد که نیمه شب گذشته واحد شماره ٦٠٠ پتروشیمی آبادان دچار آتش‌سوزی شد و تمامی نیروهای امداد آبادان برای خاموش کردن آتش به محل اعزام شدند..

وی گفته است که در این حادثه، ٦ نفر مصدوم شده و به بیمارستان نفت آبادان انتقال یافته‌ا‌ند.

خبرگزاری ایلنا از وقوع انفجار در این تاسیسات خبر داده و به نقل از مسئول روابط عمومی پتروشیمی آبداتن گفته است که “یکی از نیروهای پتروشیمی” در این حادثه جان خود را از دست داد و شش تن دیگر زخمی شدند.

وی گفته است که به استثنای یک نفر که ترتیب اعزام او به تهران داده شده است، حال سایر مصدومان وخیم نیست. او گفته است که آتش مهار شده است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از مرکز فوریت‌های پزشکی استان خوزستان کشته شدن یک نفر را تایید کرده و گفته است که در این حادثه ١٨ تن دیگر آسیب دیدند که اکثر آنان به طور سرپایی درمان شدند.

پتروشیمی آبادان در اجرای سیاست کاهش وابستگی صادراتی ایران به نفت خام و تنوع بخشیدن به صادرات کشور طراحی شد، در سال ١٣٤٨ به بهره‌برداری رسید و در سال‌های پیش از انقلاب توسعه یافت.

فعالیت این واحد صنعتی بعد از انقلاب نیز کمابیش ادامه داشت اما در جریان جنگ ایران و عراق به شدت آسیب دید هرچند بعدها بازسازی شد.