شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » برگزاری نشست «انتقال دمکراتیک ایران» با حضور تعدادی از ایرانیان و اعضای کنگره ایالات متحده

برگزاری نشست «انتقال دمکراتیک ایران» با حضور تعدادی از ایرانیان و اعضای کنگره ایالات متحده

صدای آمریکا : نشست «انتقال دمکراتیک ایران» با حضور تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا و چند تن از اعضای کنگره ایالات متحده، در واشنگتن دی سی در حال برگزاری است.

امیرعباس فخرآور، در نشست گذار دمکراتیک ایران: ما نسل جدید اپوزوسیون ایران هستیم، نسل قدیم اپوزوسیون مملو از ایدئولوژی است، مشکل کنونی کشور هم ایدئولوژی است. ما هم اکنون به قانون اساسی دست یافتیم.

هنگامه شهیدی، خبرنگار مقیم ایران، پیش از بازداشت در ایران در کلیپ ویدئویی اختصاصی به نشست «گذار دمکراتیک ایران» گفت که قانون اساسی کنونی ایران تداخل قوا در کار یکدیگر را دارد نه نظارت بر یکدیگر.

هنگامه شهیدی در کلیپ ویدئویی اختصاصی به نشست «گذار دمکراتیک ایران»: رئیس قوه قضائیه ایران توسط رهبر جمهوری اسلامی تعیین می شود اما هیچیک از روسای تعیین شده تا کنون تحصیلات حقوقی نداشته اند.

روح الله زم در ویدئوی اختصاصی به نشست «گذار دمکراتیک ایران»: شبکه های اجتماعی نقش مهمی در فراگیری اطلاع رسانی دارد. آمدنیوز یکی از پیشگامان نظرسنجی های علمی است؛ مانند نظرسنجی درباره برجام که بیشتر مردم در آن رژیم را مقصر خروج آمریکا از برجام دانستند.

دانا رورباکر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نشست «گذار دمکراتیک ایران» : مردم ایران باید بدانند که حامیانی در اینجا دارند.

دکتر کنت کتزمن در نشست «گذار دمکراتیک ایران» در واشنگتن دی سی: برای مقابل با نفوذ ایران در منطقه هم فشار اقتصادی لازم است و هم فشار نظامی به گروههای نیابتی ایران در عراق و سوریه.

دکتر کنت کتزمن در نشست «گذار دمکراتیک ایران» در واشنگتن دی سی: رویکرد دولت پرزیدنت ترامپ در قبال کره شمالی متفاوت با رویکرد آن در قبال جمهوری اسلامی ایران است. دولت پرزیدنت ترامپ برنامه ای برای کنار آمدن با جمهوری اسلامی ندارد.

مایکل پریجنت، تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه، در نشست «گذار دموکراتیک ایران» : در ایران میانه رو وجود ندارد. صدای اعتراضات مردم ایران باید پوشش خبری بیشتری داده شود.

مایکل پریجت، تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه، در نشست «گذار دمکراتیک ایران» : دولت پرزیدنت ترامپ نشان داد که حتی در زمان برجام میتوان نیروهای نیابتی ایران در عراق و سوریه را هدف قرار داد. آغاز تحریم ها ضعف رژیم را پدیدار کرده است.

کریم عبدیان در نشست«گذار دمکراتیک ایران» در واشنگتن دی سی: جمهوری اسلامی با قومیت ها و پیروان ادیان دیگر برخوردی غیرعادلانه و خارج از مساوات دارد. آینده ایران باید چند صدایی باشد چرا که اقلیت های به دنبال جدایی طلبی نیستند.

بابک چلبیانی در نشست «گذار دمکراتیک ایران»: قومیت های ایرانی مانند آذری ها، در جمهوری اسلامی مورد تبعیض قرار می گیرند.

امیرعباس فخرآور، در نشست «گذار دمکراتیک ایران» به میزبانی کنگره ملی ایرانیان: ما نسل جدید اپوزوسیون ایران هستیم، نسل قدیم اپوزوسیون مملو از ایدئولوژی است، مشکل کنونی کشور هم ایدئولوژی است. ما هم اکنون به قانون اساسی دست یافتیم.

نازیلا گلستان، هموند دفتر سیاسی شورای ملی ایرانیان برای انتخابات آزاد در گفت و گو با صدای آمریکا: تدابیر امنیتی برای سرکوب اعتراض های بازاریان و دیگر ایرانیان شرایط را پیچیده تر می کند.

نازیلا گلستان، هموند دفتر سیاسی شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد در گفت و گو با صدای آمریکا: وضعیت اقتصادی در ایران به سمتی رفته است که کشور را به رتبه فلاکت اقتصادی رسانده است. این اعتصابها و اعتراض ها به وضعیت اقتصادی می تواند حکومت را به سمت فروپاشی ببرد.

گزارش فرهاد پولادی از کنفرانس گذار دموکراتیک ایران در واشنگتن

«کنگره ملی ایرانیان» در چارچوب رشته کنفرانسهای انتقال دموکراتیک در ایران، امروز میزبان گروهی از اعضای کنگره آمریکا و چهره های مخالف جمهوری اسلامی، تحت عنوان«انقلاب قانون اساسی» بود.