جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » تصویری » متن کامل پیام تازه بنیامین نتانیاهو به مردم ایران

متن کامل پیام تازه بنیامین نتانیاهو به مردم ایران

«ممکن است برای شما تعجب‌آور باشد که این سخنان توسط نخست‌وزیر اسراییل گفته می شوند. اما قاطعانه تاکید می‌کنم که مردم ایران یکی از خلاق‌ترین و موفق‌ترین مردمان جهان هستند. اما با یک شرط: هنگامی که ایران را ترک می‌کنند. ایرانی‌ها در “دره سیلیکون” [مرکز تکنولوژی جهان در سن‌فرانسیسکو]، بنیان‌گذاران و مدیران شرکت‌های برجسته‌ای مانند اوبر، ایبِی، اوراکل، دراپ‌باکس و… هستند. مردم ایران بااستعداد و خلاق هستند. پس چرا ایران آن‌قدر فقیر است؟ چرا درصد بیکاری آن‌قدر بالاست؟ پاسخ دو حرف است: رژیم ایران.

دیکتاتورهای ایران ثروت کشور را غارت می‌کنند. حیف نیست که رژیم ایران به جای سرمایه‌گذاری برای رفاه مردم، ده‌ها میلیارد دلار صرف برنامه هسته‌ای، گسترش تروریسم در سراسر جهان و اقدامات خشونت‌آمیز در خاورمیانه می‌کند؟ و در این میان، مردم ایران رنج می‌برند.

من مشتاقانه در انتظار روزی هستم که مردم ایران برای ساختن موفق‌ترین شرکت‌های جهان، نیازی به رفتن به “دره سیلیکون” نداشته باشند. تصور کنید کارآفرینان ایرانی و اسراییلی با یکدیگر همکاری کنند، در ایران و اسراییل، برای کمک به تمام بشریت. این آرزوی من است. این چشم‌انداز من است. این می‌تواند آینده ما باشد.»