دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نقش دفتر رهبری در …FATF

نقش دفتر رهبری در …FATF

تیترِ یک خبرگزاری اصلاح‌طلب پیرامون نقش دفتر رهبری در …FATF

خبرگزاری ایلنا، روز گذشته با انتشار متن صحبت‌های علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از تیتر «با دفتر رهبری درباره FATF مذاکره شده است» استفاده کرد.

این در حالیست که در متن خبر می‌خوانیم:

«مطهری درباره اینکه گفته می‌شود نظر شمخانی در خصوص لوایح مرتبط با FATF مثبت نبوده است، گفت: اتفاقا چنین چیزی نبوده است. نظر ایشان کاملا مثبت بود، گفته شد ایراداتی این لوایح داشته که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، شورایعالی امنیت ملی و حتی ارتباط با دفتر رهبری رفع شده است.»[5]

*تناقض ناجوانمردانه این تیتر و متن در حالی است که ستاد جریان سیاسی خاص طی روزهای اخیر قصد دارد «برجام روحانی» را نیز به گردن رهبری نظام بیاندازد!

این در حالیست که نه برجام آقای روحانی و نه FATF هیچیک خواسته و نظر مقام معظم رهبری نیستند بلکه اصرارهایی از جانب دولت رئیس‌جمهور روحانی هستند که نظام اسلامی هم صرفاً برای احترام به رأی مردم و طبق مشی همیشگی ولایت فقیه برای حمایت از رئیس‌جمهور، پیشنهاداتی را در جهت اصلاح آنها ارائه می‌کند. ولو اگر حتی در محتوا، طرح‌های مطلوبی نباشند.

این پیشنهادات اصلاحی هرگز به معنی نقش داشتن مقام معظم رهبری در طرح موسوم به FATF و یا برجام روحانی نیستند و مسببان و امضاکنندگان این طرح‌ها خود بایستی در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.

پاسخ دادنی که البته باید متضمن این باشد که آقایان بگویند اصلاحات و شروط دفتر مقام معظم رهبری و شخص ایشان آیا در این طرح‌ها و پروژه‌های دولتی بصورت 100 درصدی اجرا و لحاظ شده است یا خیر؟!

شاهد مثال آنکه به اذعان تمام کارشناسان، در مسئله برجام هرگز شروط 9 بندی مقام معظم رهبری بر این توافق دولتی اجرا نشد و یا مردم صراحتاً از لسان رهبر معظم انقلاب شنیدند که مذاکره‌کنندگان دولت در بخش‌هایی از مذاکرات از خطوط قرمز نظام اسلامی عبور کرده‌اند.

***

1_ http://sharghdaily.ir/fa/main/print/187821

2_ mshrgh.ir/765617

3_ mshrgh.ir/856806

4_ https://www.isna.ir/news/97023016731/

5_ https://tnews.ir/news/2512111523520.html