سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » مشاور عالی رئیس‌جمهور در گفت و گو با «تابناک»: جریان فکری خطرناکی راه «ترامپ» را در داخل دنبال می‌کند!

مشاور عالی رئیس‌جمهور در گفت و گو با «تابناک»: جریان فکری خطرناکی راه «ترامپ» را در داخل دنبال می‌کند!

دلیل انتقاد روحانی از برخی وزیران چه بود؟

ترکان با بیان اینکه من به این روش انتقاد دارم، تاکید کرد: این چه جریان روشنفکری خطرناکی است که متوجه تهدیدات ترامپ، تحریم های ایالات متحده و فشارهای بین المللی بر علیه دولت و کشور ما نیست و همه چیز را به سمت دولت نشانه می روند؟ این اشتباه بزرگی است.

مشاور عالی رئیس جمهور سخنان اخیر رئیس جمهور در انتقاد از برخی وزیران را برای ایجاد تحرک بیشتر در بین آنها ارزیابی کرد و در خصوص اینکه آیا این انتقادات می تواند پیش زمینه انجام تغییرات زودهنگام در کابینه باشد یا خیر اظهار بی اطلاعی کرد. او همچنین انتقادات فعلی برخی مخالفان دولت از شرایط اقتصادی را در امتداد اقدامات ترامپ علیه ایران دانست.

«اکبر ترکان» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» در پاسخ به این سئوال که آیا انتقاد اخیر رئیس جمهور از برخی اعضای دولت را می توان مقدمه بر انجام تغییرات زودهنگام در کابینه دوازدهم ارزیابی کرد یا خیر؟ اظهار کرد: من اطلاعی در این زمینه ندارم و بدون اطلاع هم نمی توان در مورد چنین مساله ای حرف زد.

روحانی با انتقاد از وزیران دنبال ایجاد تحرک بیشتر در دولت است

وی در پاسخ به این سئوال هدف از طرح این سئوال رسیدن به خبر قطعی نبود، بلکه می خواهیم تحلیل شخصی شما را از سخنان اخیر رئیس جمهور بدانیم، تضریح کرد: به نظرم، آقای رئیس جمهور انتقادات شان را در صحبت های اخیر از برخی وزیران مطرح کردند. فکر می کنم هدف آقای روحانی این بود که همکاران شان را حرکت بدهند و برای همین بر موضوعات و مسائلی که بر آن اشکال داشتند، اشاره کردند تا تحرک بیشتری ایجاد کنند.

جریان فکری خطرناکی راه «ترامپ» را در داخل دنبال می‌کند/ دلیل انتقاد روحانی از برخی وزیران چه بود؟

عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این سئوال که پس فکر می کنید تغییر و تحولی در کار نیست؟ افزود: نمی دانم در این حوزه هیچ اطلاعی ندارم. تحلیل هم نمی توانم بدهم چون اطلاعی ندارم.

ترامپ بدترین ضربات را به اقتصاد ایران وارد کرد

وی در پاسخ به این سئوال که با تغییرات و نوسانات شدید نرخ دلار، وضعیت اقتصادی نامطلوبی بر کشور حاکم شده است. به نظر شما به عنوان یک خبره اقتصادی، بالاخره ما را به کجا خواهد برد و به کجا خواهد رساند؟ گفت: ببینید، یک آدم بسیار بی قاعده و خطرناکی به اسم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شده و در حال وارد کردن بدترین ضربات ممکن به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است.

ترکان عنوان کرد: او تهدیدات بی شمار و بسیاری علیه ما اعمال و اجرا کرده است. تمام کوشش ترامپ این است که با «ایران هراسی» پول در بیاورد و تا الان هم نشان داده که می توان با تکیه به موضوع ایران هراسی پول در آورد. کما اینکه این قراردادهای بزرگی که با عرب ها بسته نشان دهنده این است که او از این روش استفاده کرده است.

ترامپ برای ادامه قرارداد با اعراب همچنان بر طبل ایران‌هراسی می‌کوبد

وی ادامه داد: هر کسی این موضوع را نگاه کند، آیا حدس می زدند که ممکن است رئیس جمهور ایالات متحده در این زمینه روشش را تغییر بدهد؟ همه فکر می کنند ترامپ برای ادامه این قراردادهای چند میلیاردی که با اعراب بسته و اینکه بتواند در آینده هم چنین قراردادهایی منعقد کند، به طور مداوم بر طبل ایران هراسی می کوبد.

رئیس هیات مدیره شستا با بیان اینکه ترامپ از این راه می خواهد نان در بیاورد، یادآورشد: هدف ترامپ این است که با تکیه به ایران هراسی برای شرکت های آمریکایی زمینه عقد قرارداد ایجاد کند و سلاح و مهمات تولید شده در کشورش را به فروش برساند.

برخی در داخل در امتداد راه ترامپ قرار گرفته و دولت را تضعیف می‌کنند

وی با انتقاد از برخی منتقدان دولت در داخل کشور اضافه کرد: در داخل کشور ما برخی متوجه این حملات و ضربات نیستند و بجای اینکه متوجه این دشمنی و حملات خطرناک بشوند، مدام به دولت نقد می کنند. متاسفانه این طیف و عده بجای یاری کردن دولت در مقابل این حملات ترامپ، عکس آن عمل کرده و به دولت حمله می کنند و آنها هم در امتداد ترامپ دولت را تضعیف می کنند.

ترکان با بیان اینکه من به این روش انتقاد دارم، تاکید کرد: این چه جریان روشنفکری خطرناکی است که متوجه تهدیدات ترامپ، تحریم های ایالات متحده و فشارهای بین المللی بر علیه دولت و کشور ما نیست و همه چیز را به سمت دولت نشانه می روند؟ این اشتباه بزرگی است.

باید خودمان را مهیای پشت سر گذاشتن بحران‌ها کنیم

وی افزود: باید متوجه باشیم که فشارهای بیرونی علیه دولت و کشور چگونه است و بر همین اساس در داخل کشور یکپارچه و منسجم تر خودمان را مهیا کنیم که این بحران ها را پشت سر بگذاریم.

مشاور عالی رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که صرف این اتحاد آیا مشکلات کشور را رفع می کند یا اقدامات جانبی دولت و کشور را برای بهبود وضعیت هم می طلبد؟، خاطر نشان کرد: من معتقدم حتما اتحاد بخش های مختلف در کشور تاثیر زیادی دارد روی رفع مشکلات و مقابله با فشارهای خارجی دارد، دولت و بخش های مختلف کشور هم در این شرایط راحت تر می توانند کار را رو به بهبود ببرند.