جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » پمپئو از دیپلماسی قوی برای مقابله با رفتار جمهوری اسلامی می گوید
U.S. Secretary of State Mike Pompeo is congratulated by U.S. President Donald Trump as Pompeo's wife, Susan, looks on during a ceremony at the State Department in Washington, U.S., May 2, 2018. REUTERS/Jonathan Ernst TPX IMAGES OF THE DAY

پمپئو از دیپلماسی قوی برای مقابله با رفتار جمهوری اسلامی می گوید

مایک پمپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا، در سخنانی از «دیپلماسی قوی» برای حل مشکلات با راه‌های مسالمت آمیز «بدون شلیک حتی یک گلوله» سخن گفت.

به گزارش العربیه، پمپئو که در جمع پرسنل وزارت‌خارجه آمریکا سخنرانی می‌کرد، گفت: «اوقات سختی را در پیش رو داریم، درخواست‌های برای داشتن رهبری قوی وجود دارد، لازم است که تیم ما در برابر تهدیدها، با شجاعت و قدرت ایستادگی کند».

او با اشاره به دخالت‌ ایران در کشورهای منطقه گفت: «ما در خاورمیانه نیاز به تلاشهای دیپلماتیک زیادی داریم تا از رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران در سوریه، یمن و سراسر این منطقه جلوگیری کنیم».

او افزود:« من از توانایی تیم ما در تقویت استراتژی‌هایی که بتواند بحران‌ها را حل کند، اطمینان دارم».

پمپئو، اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش را ستود و گفت:« خوشبختانه، رئیس جمهوری داریم که به دیپلماسی قوی برای استفاده از ابزارهای ملی، جهت حمایت از منافع آمریکا و ارزشهای آن، ایمان دارد».

او در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ «تلاش‌های زیادی برای ادامه فشار بر کره شمالی برای کشاندنش به پای میز مذاکره وجود دارد تا از این طریق بتوانیم در رفع تهدید اتمی موفق شویم». وی افزود که این‌ها چالش‌های بزرگی است».