پمپئو در این سفر  قرار است  درباره نفوذ ایران در منطقه و دخالت تهران در کشورهایی مانند عراق، یمن و سوریه، با همپیمانان واشینگتن در منطقه گفتگو کند.

به گزارش العربیه، پمپئو  که یک روز پس از ادای سوگند برای تصدی وزارت  خارجه آمریکا سفر خود را به خاورمیانهآغاز کرد، قرار است در این تور سه ماهه پس از سعودی به اردن و اسرائیل نیز سفر کند.مایک پمپئو در زمان عضویت خود در کنگره آمریکا از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای غرب با ایران بود.وی در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود، برنامه هسته‌ای ایران تنها با یک حمله هوایی با 2000 بمب حل خواهد شد.وزیر خارجه آمریکا قبل از سفر به خاورمیانه‌ای برای شرکت در کنفرانس پیمان ناتو به بروکسل رفت. وی در سفرش به بروکسل در باره راهکارهای تقویت پیمان نظامی ناتو با اعضای اروپایی گفتگو کرد.
یک مقام آگاه در وزارت خارجه آمریکا پیشتر تصریح کرد، در نشست پمپئو با مقام‌های عالی رتبه کشورهای اروپایی عضو پیمان ناتو علاوه بر طرح های تقویت امنیت در مرزهای جنوبی اروپا، راهکارهای تقویت ناتو در برابر رویکردها و اقدامات «خصمانه» روسیه در اوکراین، گرجستان و سوریه مورد بحث وبررسی قرار خواهد گرفت.دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا 3 هفته پیش مایک پمپئو را که در آن زمان ریاست آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) را برعهده داشت، به کره شمالی فرستاد تا با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور ملاقات کند. این ملاقات به منظور زمینه سازی و هماهنگی برای نشست سران دو کشور ایالات متحده آمریکا و کره شمالی انجام شد.