چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دکتر سید مصطفی آزمایش؛ حکم صادر شده برای محمد ثلاث، به سند رسوایی قوه قضائیه در مجامع بین المللی تبدیل شده است

دکتر سید مصطفی آزمایش؛ حکم صادر شده برای محمد ثلاث، به سند رسوایی قوه قضائیه در مجامع بین المللی تبدیل شده است

دکتر سید مصطفی آزمایش، اسلام شناس، حقوق دان و مدیر مسئول «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» که همراه برخی از وکلای انجمن برای ملاقات با نمایندگان و مسئولان ستاد حقوق بشر اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده، در برنامه ای که در پارلمان اروپا تهیه و برای پخش در اختیار شبکه جهانی «در تی وی» قرار گرفته است به واکاوی سرکوب دراویش گنابادی و توطئه ی برنامه ریزی شده به منظور برچیدن آنها از سراسر کشور پرداخت.

این حقوق دان در این برنامه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت دراویش گنابادی در زندانهای ایران گفت: وضعیت دراویش زندانی بسیار وخیم است، عده ای از آنها بر اثر ضربات وارده در درگیریهای ۳۰ بهمن و همچنین زیر شکنجه دچار شکستگی سر، دست و پا و دنده ها شده اند و عده ای که بر اثر شلیک مستقیم دچار جراحت شده اند، هنوز ساچمه های شلیک شده در بدن برخی از آنها می باشد، این دراویش مظلوم از حق دسترسی به پزشک و دارو و وکلیل محروم هستند.

مدیر مسئول «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در بخشی از این برنامه با اشاره به جوسازیهای و دروغهای ائمه جمعه و برخی مسئولان فتنه گر گفت؛ دستگاههای امنیتی جرات نمی کنند دراویش زندانی را آزاد کنند، و آن به این دلیل است که اگر دراویش ضرب و شتم شده از زندانها آزاد شوند مشخص می شود که چه جنایاتی صورت گرفته و چه بلایی بر سر این مردم مظلوم آورده اند.

دکتر سید مصطفی آزمایش در ادامه افزود، آقای سعید جلیلی و تیم همراهش به دیدار خانواده آقای حدادیان میروند و ادعا می کنند که محمد حسین حدادیان با اسلحه دولول شکاری کشته شده است، سوال ما این است که چرا آلت جرم در دادگاه ارائه نشد؟ آن تفنگ ادعایی شکاری کجاست؟ چرا مدارک مبتنی بر بر «انگشت نگاری» از آلت قتاله را در دادگاه ارائه نکردید؟ مجامع بین المللی مانند ستاد حقوق بشر پارلمان اروپا، نمایندگان اتحادیه اروپا، گزارشگران سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین الملل و … فقدان ارائه این مدارک و برپا کردن دادگاههای نمایشی را دال بر محکومیت و رسوایی قوه قضائیه ایران می دانند.

مدیر مسئول «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» با اشاره به این که «اتفاقات روی داده برای دراویش، حاصل سیاه نماییهایی است که در طول ۲۹ سال گذشته از طریق صدا و سیما و توسط عمامه به سران بیسواد روی داده است» گفت؛ دراویش را به فجیع ترین وضع سرکوب کرده، صدها تن از آنها را به زندانها انداخته، مجالس آنها را تعطیل کرده، درویش جانباز سردار محمد راجی را به شهادت رسانده، برای درویش بیگناه محمد ثلاث حکم ظالمانه اعدام صادر کرده و قطب جلیل القدر این سلسله آقای دکتر نورعلی تابنده را بیش از دو ماه است که در حصر خانگی نگاه داشته اند، آنگاه فتنه گرانی چون احمد علم الهدی و احمد خاتمی که بازمانده «احمد رشیدی مطلق» هستند دائما برای دراویش رجز خوانی می کنند که باید آنها را اعدام کرد و به طور کل از سراسر کشور درویش و درویشی را جمع کرد.