دبی-العربیه.نت فارسی- جمعه 11 شعبان 1439هـ – 27 آوریل 2018م  به گزارش العربیه شاهزاده خالد بن سلمان سفیر سعودی در واشنگتن شامگاه پنج شنبه در حساب کاربری خود بر شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:« طبق معمول هنگامی که رژیم ایران با دلیل و مدرک مبنی بر دخالت های آشکار آن در امور داخلی دیگر کشورها مواجه می شود، با انکار از پذیرفتن آن سرباز زده و ادعای ساختگی بودن آن را تکرار می کند. با چنین رژیمی که به نقض قوانین بین المللی ادامه می دهد بسیار دشوار است که بتوان با آن وارد مذاکره یا اعتماد کرد».
اظهارات شاهزداه خالد بن سلمان پس از بیان شد که عبدالله المعلمی نماینده دائم سعودی در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه 26 آوریل از شورای امنیت خواست تا «موضعی قاطع در برابر اقدامات تجاوزکارانه ایران» اتخاذ کند.
المعلمی، در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت درباره منطقه خاورمیانه، گفت:« ایران به حمایت‌های خود از شبه نظامیان مسلح در یمن و سوریه ادامه می دهد.ایران به دخالت های آشکار خود در کشورهای عربی و گسترش تروریسم و تامین مالی آن ادامه می دهد. ایران از بزرگترین گروه تروریستی یعنی حزب الله لبنان که تمام این کشور را به کنترل در آورده و در سوریه دست به اقدامات تروریستی زند، حمایت می‌کند.کارشناسان تایید کردند که موشک شبه نظامیان حوثی که سعودی را  هدف قرار داده‌اند ، ساخت ایران است.تهران از شبه نظامیان حوثی پشتیبانی کرده و اسلحه و موشک در اختیار آنها قرار می دهد تا با آن خاک سعودی را هدف قرار دهند».ایران قطعنامه‌های بین المللی را زیر پا می گذارد، گفت:« جامعه جهانی در برابر اقدام های تروریستی ایران که با هدف بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه صورت می گیرد، دست بسته ساکت نخواهد ایستاد.