پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آخرین تحولات میدانی یمن؛
JPEG Imager 2.5

آخرین تحولات میدانی یمن؛

طرفداران عبدالله صالح و ارتش ملی یمن به ریاست جمهوری منصور هادی با پشتیبانی مستشاران و جنگنده های اماراتی حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و جنبش مقاومت انصارالله در غرب استان « تعز»انجام دادند.

به گزارش مشرق، پس از کشته شدن علی عبدالله صالح ( رئیس جمهور اسبق یمن) شماری زیادی از طرفداران وی از جمله « طارق عفاش» ( برادر زاده عبدالله صالح) به سمت مناطق جنوبی رفته و به شورشیان وابسته به منصور هادی رئیس جمهور قانونی و نظامیان اماراتی پیوستند.

در روزهای گذشته طرفداران عبدالله صالح و شورشیان وابسته به منصور هادی با پشتیبانی مستشاران و جنگنده های اماراتی حملات گسترده ای را علیه مواضع  گروهک شورشی حوثی موسوم به انصارالله در غرب استان « تعز» انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

ولایتی: به نفع عربستان است امروز از یمن خارج شود؟؟!!

 

جنگنده ها و پهبادهای ائتلاف عربی هم در واکنش به حملات موشکی، بیش از 12 مرتبه مواضع حوثیها را در پایگاه خالد هدف قرار دادند .

جنگنده های ائتلاف عربی به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، چندین مرتبه مناطق مسکونی مجاور بازار « البرح» را در منطقه « مقبنه» هدف قرار دادند و خسارت های زیادی را برجای گذاشتند.

**برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

 

به گزارش مشرق، بخش های وسیعی از صحرای « المیدی» از حوثیها پاکسازی شده و نیروهای ائتلاف عربی با بازپس گیری و پاکسازی مناطق غربی استان «الحجه» میکوشند تا راه ارتباطی استان « صعده» را با ساحل قطع کنند.