چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رئیس بیدادگاه قضایی کشور : نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب نشینی کند

رئیس بیدادگاه قضایی کشور : نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب نشینی کند

آملی لاریجانی ، رئیس بیدادگاه قضایی در واکنش به برخورد مأمور خاطی که در برخورد با بانوان به زور متوسل شده بود گفت : نیروهای انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب نشینی کند.

آملی لاریجانی این سخنان را در جلسه  مسئولان عالی قضایی بیان کرد.

وی می گوید :

با توجه به برخی حواشی اخیر باید تأکید کنم که نیروی انتظامی به عنوان بازوی امنیتی کشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ کند و من از برخی عقب نشینی‌ها تعجب می‌کنم.

البته اگر در جایی تخلفی صورت گرفت با اعلام شکایت، دستگاه قضایی و پیش از آن بازرسی‌های مربوطه در نیروی انتظامی به این تخلف رسیدگی قانونی خواهند کرد.

اما اگر بنا باشد برخی در مقابل نیروی انتظامی گردنکشی کنند و از این طریق با دو قطبی سازی جامعه تلاش کنند که یک بحث فرهنگی را، سیاسی یا اجتماعی جلوه دهند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نباید اجازه داد که هرکسی در مقابل اقدامات قانونی نیروی انتظامی مقاومت کند یا مأموری را مورد اهانت قرار دهد. نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب نشینی کند.

در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست که پلیس یک کشور هدف هجمه و توهین قرار گیرد، زیرا در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و راه بر عمل و اقتدار نیروی انتظامی برای تأمین امنیت کشور بسته خواهد شد.

منبع : خبرگزاری قوه قضاییه ، میزان