شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » پرزیدنت ترامپ: همه موشک‌های شلیک شده در سوریه به هدف اصابت کردند
President Donald Trump speaks at an event to promote his $1.5 trillion tax cut package at Bucky Dent Park in Hialeah, Fla., Monday, April 16, 2018. (AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)

پرزیدنت ترامپ: همه موشک‌های شلیک شده در سوریه به هدف اصابت کردند

رئیس جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه گفت همه موشک‌های شلیک شده به مراکز تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه، که از پیش تعیین شده بودند، به هدف اصابت کرده و هیچکدام ساقط نشده‌اند.

دونالد ترامپ گفت «ما بیش از ۱۰۰ موشک شلیک کردیم و آنها حتی نتوانستند یکی از آنها را ساقط کنند. تجهیزاتشان خوب کار نکرد؛ یعنی حتی یک موشک هم ساقط نکردند. شما اما خبرهایی مبنی بر ساقط شدن ۴۰ تا ۵۰ موشک ما را شنیدید. من از ژنرال هایمان این مساله را پرسیدم، آنها جواب دادند که خیر قربان حتی یک موشک هم ساقط نشد.»

در همین زمینه سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز در نشست خبری روزانه خود گفت، واشنگتن فعلا قصد ندارد وارد گزینه‌های نظامی علیه ایران و روسیه در سوریه شود.اگر سوریه و روسیه و ایران نشان ندهند که بازیگران بهتری در این روند هستند، ما همچنان به حفظ گزینه‌های متعدد موجود ادامه خواهیم داد. بنابراین من نمی‌توانم از اهدافی که بخشی از حمله بود و با موفقیت مورد هدف قرار گرفتند فراتر بروم ».

خانم سندرز افزود که دولت ترامپ تحریم های بیشتری را علیه مسکو، پس از حمله شمیایی هفته گذشته به شهر دوما، در دست بررسی دارد، اما تاکنون تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه گفته بود وزارت خزانه داری قرار است تحریم‌های بیشتری را علیه شرکت‌هایی که لوازم و تجهیزات تسلیحات شیمیایی در اختیار دولت بشار اسد گذاشته‌اند اعلام کند.

در حالی تحریم های آمریکا علیه روسیه به خاطر حمایت از اسد روز دوشنبه اعلام می شود که اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان روز یکشنبه گفت: جامعه جهانی باید تحریم‌های شدیدی را علیه سوریه، ایران و روسیه برقرار کند.

نیروهای نظامی ایالات متحده و متحدانش، فرانسه و بریتانیا، در پی فرمان پرزیدنت ترامپ، جمعه شب ۲۴ فروردین به وقت واشنگتن یک رشته حملات موشکی را علیه مراکز و انبارهای تسلیحات و تجهیزات شیمیایی دولت سوریه انجام دادند