نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز جمعه 13 آوریل اعلام کرد که به نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا سیاست «سناریو نظامی بر علیه سوریه» را در پیش گرفته است. وی گفت که مسکو تحرکات نظامی «خطرناکی» را در منطقه تحت کنترل دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه اضطراری شورای امنیت گفت:«گفتمان جنگ درتمام زمینه‌ها و در بالاترین سطوح آن در حال تشدید است».

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در این رابطه گفت :«نباید با این تحولات مسامحه کرد زیرا که تبعات خطرناکی بر امنیت جهان خواهد داشت به ویژه که این تحولات در حالی صورت می گیرد که نیروهای روسیه در سوریه حضور دارند».

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت که موضوع ارزش آن را ندارد که ایالات متحده آمریکا قدرت نظامی را به نمایش بگذارد.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی و بریتانیایی اعلام کردند، وزارت دفاع آمریکا بزرگترین ناوگان دریایی و هوایی خود را در منطقه برای اقدام نظامی گسترده‌ای بر علیه رژیم بشار اسد، مستقر کرده است.

شبکه خبری بی بی سی بریتانیا اشاره کرد به این که علاوه بر 3 ناوشکن دیگر آمریکایی، ناوشکن « یو اس اس دونالد کوک» این کشور نیز که حامل 60 موشک از نوع « توماهوک» است در آب‌های دریای مدیترانه در بالاترین سطح از آماده باش نظامی، مستقر شده‌اند.

بزرگترین ناو هوایی آمریکا « یو اس اس هاری ترومان» که حامل 90 جت جنگی است به همراه 5 ناو جنگی دیگر و محموله‌ای از موشک‌های «توماهوک» که از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین انواع سلاح در زرادخانه موشکی آمریکا است، نیز روز چهارشنبه از ایالت ویرجینیا به سوی منطقه اعزام شده است.