پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » آخرین تحولات خاورمیانه » محمد بن سلمان: برای حفاظت از جان غیرنظامیان تا کنون به صنعا حمله نکرده‌ایم

محمد بن سلمان: برای حفاظت از جان غیرنظامیان تا کنون به صنعا حمله نکرده‌ایم

شاهزاده محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی سه‌شنبه 10 آوریل تاکید کرد که نیروهای دولتی یمن و ائتلاف عربی، برای حفاظت از جان غیر نظامیان تا کنون به صنعا پایتخت یمن به منظور خارج کردن آن از تصرف شبه‌نظامیان حوثی حمله نکرده‌اند.

به گزارش العربیه، شاهزاده محمد بن سلمان تگفت که نیروهای دولت قانونی یمن و ائتلاف عربی، کمتر از 20 کیلومتر با صنها فاصله دارند «و می‌توانیم فردا به این شهر حمله زمینی کنیم، اما این اقدام قربانیان زیادی از میان غیرنظامیان خواهد گرفت، ولی می‌تواند بحران یمن را ظرف یک هفته فیصله دهد.. نیروها نه تنها برای حفاظت از غیرنظامیان یمنی بلکه علاوه بر آن، برای حفاظت از آثار باستانی در صنعا، دست به این اقدام نمی‌زنند».

ولی‌عهد سعودی که در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در کاخ الیزه سخن می‌گفت، افزود: «با همکاری سازمان یونسکو و دولت فرانسه، برنامه‌های زیادی برای حمایت و حفاظت از آثار باستانی در یمن توسعه می‌دهیم. مساله فراتر از این است و سعودی، بزرگترین حامی کمک رسانی به یمن است، چه در 30 سال گذشته و چه درسه سال اخیر. ما به این مسیر ادامه خواهیم داد».

شایان ذکر است که شاهزاده محمد بن سلمان، دوشنبه به فرانسه رسید و با با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری این کشور، دیدار و گفت‌وگر کرد. حضور شاهزاده محمد بن سلمان در پاریس پس از سفری سه هفته‌ای به آمریکا صورت می‌گیرد که طی آن با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوی و شماری از مسئولان بلندپایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. او همچنین به برخی شرکت‌های تکنولوژی و تفریحی سرکشی کرد.