پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » آخرین تحولات خاورمیانه » محمد بن‌سلمان: ایران در همه مشکلات منطقه دست دارد

محمد بن‌سلمان: ایران در همه مشکلات منطقه دست دارد

شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد پادشاهی سعودی، در مصاحبه با مجله آمریکایی  «تایم» تأکید کرد که کشورش توانسته‌ است، ایران را از 95٪ آفریقا، اخراج کند. همین امر در یمن و عراق صورت گرفت و دیدیم که چگونه، بیش از 70 هزار تماشاگر عراقی، در استادیوم (بصره) پرچم‌های عراق و سعودی در مسابقه دو تیم ملی را در کنار یکدیگر به اهتزاز درآوردند.

به گزارش العربیه فارسی ، شاهزاده بن‌سلمان گفت:« هر جا مشکلی در خاورمیانه بود، ایران در آن دست داشته است. در عراق ایران دخالت می‌کرد، در یمن. و نیز در سوریه و لبنان.

ولی‌عهد سعودی در گفت‌وگو با مجله آمریکایی «تایم» افزود:« می‌توانم به شما بگویم ایرانی‌ها، علت مشکلات خاورمیانه هستند. با این حال آنها تهدید بزرگی برای پادشاهی سعودی به حساب نمی‌آیند. اما اگر زیر نظر قرار نگیرند، شاید در زمانی تهدید به شمار آیند.

شاهزاده محمد بن‌سلمان درباره اینکه چرا ایران نمی‌تواند تهدیدی برای سعودی باشد، بیان داشت:« به طور ساده بگویم، ایران جزو پنج کشور بزرگ اقتصادی کشورهای اسلامی نیست. همچنین حجم اقتصاد پادشاهی سعودی دو برابر ایران است و سعودی دو یا سه برابر ایران رشد اقتصادی دارد. اقتصاد امارات، مصر و ترکیه نیز از اقتصاد ایران بزرگتر است. همچنین کشورهای اسلامی دیگری وجود دارند که اقتصاد بهتری از ایران دارند.

از لحاظ ارتش هم همین مسئله وجود دارد. ایران، جزو پنج ارتش نخست خاورمیانه نیست. لذا آنها در این زمینه بسیار عقب هستند. مشکل رژیم ایران این است که این کشور را ربوده است. رژیم، ثروت ایران را برای تحقق اهداف ایدئولوژی خود حتی در ایالات متحده آمریکا، خرج می‌کند. آنها این کار را از انقلاب 1979، انجام می‌دهند. آنها با این هزینه‌ها، به دنبال آن هستند تا امام مخفی‌شده‌شان را در همه جهان از جمله آمریکا، ژاپن حاکم کنند. آنها به این اعتقاد باور دارند و آن را آشکارا می‌گویند. اگر این اعتقاد را ندارند، رهبر آنها بیاید و حرف من را رد کند و بگوید آنچه را من گفتم، باور ندارد.

هر جا مشکلی در خاورمیانه مشاهده کردید، ایران در آن دست داشته است.

دولت‌های با ثبات کجا هستند. مصر؟ سودان؟ کویت؟ بحرین؟ ایران در آنجا حضور نداشت.همه کشورهایی که دارای ثبات هستند، ایران در آنجا حضور نداشته است.

ولی‌عهد سعودی در پایان گفت:« ما امیدواریم که کشور ایران و ملتش، بدون رهبران رژیم این کشور، آینده بهتری داشته باشد. در صورت تغییر این وضع، یقینا ایران همچون پیش از سال 1979، به ما نزدیک خواهد بود. اما اگر این تغییر اتفاق نیفتد، می‌توانند از وضع کنونی برای مدت طولانی‌تری لذت ببرند تا تغییر کنند.