چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حضور پرشمار حامیان و هواداران محمود احمدی نژاد در مراسم بست نشینی و دعا در حرم امامزاده صالح

حضور پرشمار حامیان و هواداران محمود احمدی نژاد در مراسم بست نشینی و دعا در حرم امامزاده صالح

جمعی از حامیان و هواداران دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری دولت های نهم و دهم ، به فراخوان مراسم بست نشینی و قرائت دعا برای آزادی همه زندانیان بی گناه و مظلوم در سراسر کشور لبیک گفته و در این مراسم حضور یافتند.

به گزارش شبتاب ، مراسم بست نشینی همراه با قرائت دعای دسته جمعی روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه از ساعت ۱۸ تا نماز مغرب و عشاء مقرر شده بود.

مکان برگزاری این مراسم در امام زاده صالح واقع در میدان تجریش بود.

حامیان و هواداران محمود احمدی نژاد با حضور در این مراسم ، خواستار آزادی جملگی زندانیان مظلوم و بیگناهی شده اند که با احکام قضایی ناعادلانه در سیاهچالهای گوشه و کنار کشور زیر سخت ترین شکنجه های قرون وسطایی  روزگار سپری می کنند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران ، روز گذشته نسبت به عواقب ناگوار بی عدالتی و ممنوعیت آزادی های مدنی در نظام حکومتی جمهوری اسلامی به مسئولان کشور و مقامات قضایی هشدار داده بود و آنان را به مردی و مردانگی و جوانمردی دعوت کرده بود. پیام تصویری محمود احمدی در خصوص تخلفات دستگاه قضایی از قانون منتشر شده است. (لینک خبر )

وی در این ویدئو یازده دقیقه ای از دولتمردان و مسئولان قضایی کشور خواست تا دیر نشده به خواست ملت که همان برقراری آزادی و عدالت است تن دهند.

انتشار فراخوان بست نشینی در حرم امام زاده صالح در تجریش در حالی صورت می گیرد که حمید بقایی از یاران و همراهان نزدیک محمود احمدی نژاد اعتصاب غذای خود را منتسب به قیام شهدای ضد استعمار انگلیس در ٣۰ تیرماه ۱٣٣۱ برشمرده و خواسته در صورت شهادت پیکرش در ابن بابویه در کنار شهدای قیام ضدانگلیسی ٣۰ تیر دفن شود.

به نظر میرسد مقصود وی ، سلطه و تصاحب منصب ریاست عدالتخانه توسط صادق آملی لاریجانی است که از ارادت پدربزرگ وی به انگلیسی ها بویژه سفارشهای آیرونساید در سفر به ایران حکایت دارد.

یکی از دلایل محکومیت حمید بقایی قضیه جاسوسی دختر رئیس قوه قضاییه برای ام آی سیس « MI6» انگلیس است . که با حاشیه های فراوانی همراه بود.

در بخشی از مقاله ای با عنوان « 30 تير؛ قیام مردم برای بازگشت دکتر مصدق به نخست ‌وزیری» که در سایت دولت بهار به چاپ رسیده است به توطئه وطن فروشان انگلیسی اشاره شده است. در سایت دولت بهار آمده است :

به گزارش دولت بهار، حمید بقایی که این روزها در اعتصاب غذای کامل به سر می برد، وصیت کرده است پیکرش در ابن بابویه در کنار شهدای قیام ضد انگلیسی 30 تیر دفن شود. روز 30 تیر 1331 مردم در اعتراض به نخست وزیری قوام (عنصر مورد حمایت انگلیس) و برای بازگرداندن دکتر مصدق به نخست وزیری قیام کردند. شهدای این قیام ضد انگلیسی که از سوی دکتر مصدق «شهدای ملی» نام گرفتند، در آرامگاه ابن بابویه به خاک سپرده شدند. حدود دو سال و نیم بعد در تاریخ 19 آبان 1333 ابن بابویه میزبان پیکر شهید دکتر حسین فاطمی چهره مغضوب استعمار بریتانیا و یار باوفای دکتر مصدق بود. دکتر فاطمی که نقش محوری در ملی شدن صنعت نفت و قطع دستان متجاوز انگلیس از منافع ایران داشت، با توطئه وطن فروشان انگلیسی پای چوبه دار جانش را فدای میهن کرد.

روز گذشته ، دفتر رئیس دولتهای نهم و دهم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دکتر احمدی نژاد در مراسم بست نشینی و قرائت دعا برای آزادی زندانیان شرکت خواهد کرد.

در همین حال جمعی از مسئولین تشکلهای انقلابی و فعالین دانشگاهی و حوزوی در نامه ای به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی خواستار آغاز اصلاحات اساسی در کشور شده اند. (لینک خبر)

در این نامه به قرار گرفتن عملکرد امروزِ نهادهای حاکمیتی کشور در راستایی ضدِّ فلسفه‌ی وجودیِ خود اشاره شده، و چگونگیِ این موضوع در یازده نهاد اصلی کشور یعنی دولت، مجلس، قوه‌ی قضائیه، شورای نگهبان، خبرگان و ائمه جمعه، نهادهای بزرگ اقتصادی حکومتی، دستگاه‌های امنیتی، صدا و سیما، دستگاه سیاست خارجی، بسیج، و حوزه و دانشگاه توضیح داده شده است.

در ساعات پایانی روز پنجشنبه ،  ۱۶ فروردین ماه ، شمار امضاکنندگان این نامه «برای آغاز اصلاحات اساسی» ، به ۵۰۰ نفر رسیده است.

در مراسم بست نشینی امروز ، حاضرین و همراهان به سر دادن شعارهایی با مضامین : «صل علی محمد یاور کشور آمد ، صل علی محمد یاور رهبر آمد ، احمدی احمدی ما همه همراه توییم ، شعار هر ایرانی عزل دو لاریجانی ، احمدی احمدی حمایتت می کنیم ، صل علی محمد امید ملت آمد ، مرگ بر انگلیس ، احمدی بت شکن بت بزرگ رو بشکن ، احمدی برمی گرده ، اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا ، « چپ، راست، کارگزار، علیه خدمت‌گزار »  ،« احمدی مَردِ مَرده، قول داده بر‌می‌گرده» ، می میریم میمیریم ، ایرانو پس می گیریم/ مرگ بر انگلیس/ نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی ، شعار هرچی مرده احمدی برمی گرده،  » به حمایت از محمود احمدی نژاد و همراهانش پرداختند.

در این مراسم که با دعاخوانی گروهی همراه بود ، محمود احمدی نژاد نیز دعاهایی را به درگاه امام دوازدهم شیعیان که در غیبت بسر میبرد ، قرائت کرد.

گفته میشود همزمان با مراسم بست نشینی و دعا برای آزادی زندانیان در صحن حرم امام زاده صالح واقع در تجریش ، تعدادی روحانی نما ، با صدای بلند مراسم جشنی ساختگی را برگزار کرده  و با استفاده از بلندگو های بسیار پیشرفته بقصد ایجاد آلودگی صوتی می خواستند مانع شوند صدای دکتر احمدی نژاد و بست نشینان توسط حاضرین شنیده شود!

مردم حاضر در محل با شعار «بلندگو رو خاموش کن!» از اخلال گران در این مراسم خواستند تا آلودگی صوتی ایجاد نکنند.

با این حال ، جمعیت کثیری به حمایت از محمود احمدی نژاد و دیگر زندانیان دربند در این گردهمایی حضور بهم رساندند  و آلودگی صوتی خللی در مراسم بست نشینی شان ایجاد نکرد.

محمود احمدی نژاد در پایان مراسم با بدرقه جمع کثیری از هوادارانش مراسم را ترک کرد.