پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » آخرین تحولات خاورمیانه » کاخ سفید حمله شبه نظامیان حوثی «وابسته به رژیم ایران» به نفتکش عربستان سعودی را محکوم کرد

کاخ سفید حمله شبه نظامیان حوثی «وابسته به رژیم ایران» به نفتکش عربستان سعودی را محکوم کرد

ایالات متحده آمریکا حمله شبه نظامیان حوثی یمن به نفتکش عربستان سعودی در آبراه بین المللی دریای سرخ را محکوم کرد.

کاخ سفید چهارشنبه ۴ آوریل حمله شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران، به یک نفتکش سعودی در آبراه بین المللی دریای سرخ را محکوم کرد و اقدامات شبه نظامیان حوثی را تهدیدی آشکار برای دریانوردی تجاری بین المللی دانست.

کاخ سفید همچنین تلاش حوثیها برای هدف قرار دادن کشتی های تجاری و نفتکش ها در دریای سرخ را در جهت شدت بخشی به روند جنگ دانسته، رژیم ایران را به مسلح کردن هرچه بیشتر حوثیها برای طولانی کردن مدت جنگ متهم کرد.

سرهنگ ستاد «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن روز گذشته اعلام کرد رأس ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر روز دوشنبه یکی از نفتکش های سعودی در آبراه بین المللی و در نزدیکی بندر الحدیده یمن مورد هجوم شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران، قرار گرفت که این بندر را تحت کنترل خود دارند.

در همین رابطه نیروی دریایی اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه با تایید خبر مورد حمله قرار گرفتن نفتکش سعودی در آبراه بین المللی دریای سرخ تاکید کرد که نفتکش سعودی تحت نام «أبقیق» در دریای سرخ مورد هجوم شبه نظامیان حوثی قرار گرفته است.

در گزارش نیروی دریایی اتحادیه اروپا آمده است که نفتکش «ابقیق» حامل پرچم کشور پادشاهی عربی سعودی است و دو میلیون بشکه نفت را جابجا می کرد.

همچنین سرهنگ ترکی المالکی تاکید کرد که حمله شبه نظامیان حوثی به نفتکش سعودی با دخالت سریع و به موقع یکی از کشتی های جنگی نیروهای ائتلاف عربی با شکست مواجه شد. وی توضیح داد که این نفتکش سعودی به طور جزئی و غیر مؤثر مورد اصابت قرار گرفته است که پس از حادثه تحت حمایت یکی از کشتی های جنگی ائتلاف عربی از منطقه دور شده و به مسیر خود در جهت شمال ادامه داده است.

وی حمله حوثیها به نفتکش کشورش را «تروریستی و تهدیدی خطرناک» برای دریانوردی بین المللی و آبراه تجارت جهانی در تنگه باب المندب و دریای سرخ توصیف کرد که می توانست خسارت های زیست محیطی و اقتصادی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی افزود که ادامه این قبیل حملات حوثی ها و حامیان آنها(رژیم ایران) برای امنیت منطقه و جهان خطرناک است و دلیلش آن است که شبه نظامیان حوثی از بندر الحدیده به عنوان نقطه آغاز عملیات تروریستی و قاچاق موشک ها و سلاح به یمن استفاده می کنند.