شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سفرفضاحتبار آخوند اعرافی – رییس فاسدِ “جامعة المصطفی العالمیه” ومدیر خائن حوزه های علمیه- در ششم فروردین به داکا برای گسترش کانونهای فتنه در بنگلادش!

سفرفضاحتبار آخوند اعرافی – رییس فاسدِ “جامعة المصطفی العالمیه” ومدیر خائن حوزه های علمیه- در ششم فروردین به داکا برای گسترش کانونهای فتنه در بنگلادش!

گزارشی از سفر مدیر حوزه های علمیه به بنگلادش
آخوند خائن علیرضا اعرافی – که یک بیمار روانی به تمام معنا است-  در ایام تعطیلات نوروز با هزینه کردن مبلغ گزافی از بیت المال رهسپار بنگلادش شده، و براساس طرحی از پیش چیده شده،  روزهای پرکاری را در این سفر علمی و فرهنگی تجربه کرد.

اعرافی به منظور دیدار با وزیر امور دینی، علما وفارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیة وارد داکا پایتخت بنگلادش شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، آخوندی موسوم به  عباس واعظی دهنوی – از اعضای سپاه قدس- که به عنوان سفیر نظام ولایت فقیه به بنگلادش فرستاده شده مدعی شد: علیرضا اعرافی به منظور دیدار با وزیر امور دینی، علما و دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیة وارد داکا پایتخت بنگلادش شده و در این سفر به بررسی وضعیت نمایندگی جامعة‌المصطفی العالمیة در این کشور خواهد پرداخت.همچنین نشستی با طلاب، اساتید و فارغ التحصیلان جامعه المصطفی دربنگلادش برگزار کرد.

بازدید آخوند مفسد اعرافی از نمایندگی المصطفی در بنگلادش

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، در این برنامه که با حضور واعظی، سفیر   و  حسینی، رایزن فرهنگی نظام ولایت فقیه در سالن وایت هال داکا برگزار گردید، آخوندی موسوم به مشایخی، نماینده المصطفی در بنگلادش، به ارائه گزارشی از فعالیت های این نمایندگی پرداخت. در بخش پایانی این جلسه، علیرضا اعرافی، رئیس المصطفی دقایقی به سخنرانی در جمع حاضران در جلسه پرداخت. ارائه گزارش مدیران و مسئولان مدارس برادران و خواهران و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، از دیگر برنامه های این جلسه بود.

سخنرانی آیت الله اعرافی در حسینیه دالان بنگلادش

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، اعرافی، رئیس المصطفی و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، شب گذشته در حسینیه دالان در جمع شیعیان  حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

بازدید رئیس المصطفی از نمایشگاه دستاوردهای طلاب بنگلادش

به گزارش مرکز خبر واطلاع رسانی جامعه المصطفی،  اعرافی صبح روز هفتم فروردین، درمحل دفتر نمایندگی المصطفی در داکا حضور یافت و از نمایشگاه دست اوردهای طلاب المصطفی بازدید نمود.

 دیدار رئیس المصطفی با مشاور نخست وزیر بنگلادش

رئیس جامعه المصطفی به اتفاق سفیر نظام مستولی بر ایران و هیات همراه، با حضور در دفتر نخست وزیری بنگلادش، با آقای دکتر گوهر رضوی، مشاور بین الملل نخست وزیر بنگلادش دیدار کردند.در این دیدار پس از معرفی جامعه المصطفی و ظرفیت های آن توسط اعرافی، دو طرف درباره اخذ مجوز نمایندگی و تاسیس دانشگاه و نیز تایید مدارک دانش اموختگان المصطفی در ایران، گفت وگو نمودند.شایان ذکر است در این دیدار رئیس جامعه المصطفی از دکتر گوهر رضوی جهت سفر به ایران و اشنایی بیشتر با برنامه های المصطفی دعوت نمود که مورد استقبال مشاور بین الملل نخست وزیر بنگلادش  قرار گرفت.

بازدید آیت الله اعرافی از مدرسه دینی اهل سنت بنگلادش

رئیس جامعه المصطفی و هیئت همراه از مدرسه دینی اهل سنت قومیه العربیه لال باغ بنگلادش بازدید نمودند. اعرافی در این بازدید، پس از دیدار با مسئولان این مدرسه سخنرانی در جمع قرآن آموزان، شرکت در نماز جماعت مدرسه و سخنرانی در جمع نمازگزاران، از دیگر برنامه های مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این بازدید بود.

 بررسی راه های همکاری میان المصطفی و مدرسه عالیه داکا

رئیس جامعه المصطفی و هیئت همراه، در ادامه سفر خود به بنگلادش، بعد از ظهر روز هفتم فروردین، از مدرسه عالیه داکا بازدید نمودند.  اعرافی در این بازدید که با حضور  دکتر واعظی، سفیر ، در جلسه ای با حضور مسئولان این مدرسه، به تبادل نظر درباره مسائل مختلفی همچون راه های افزایش همکاری مشترک میان جامعه المصطفی و مدرسه عالیه داکا پرداخت.در ادامه، رئیس المصطفی از کتابخانه مدرسه عالیه داکا و نسخه قدیمی و مصور کتاب شاهنامه فردوسی که در این کتابخانه نگهداری می شود، بازدید به عمل آورد.

اعرافی در جمع دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه، طلاب و فضلای بنگلادشی در داکا گفت: اگر کسی در علوم اسلامی به درجات بسیار بالایی هم برسد اما از روح معنوی و اخلاقی و از هویت ایمانی و تهذیب نفس خالی باشد، نمی تواند روحانی محسوب شود.

آخوندی موسوم به  مشایخی، نماینده المصطفی در بنگلادش، به ارائه گزارشی از فعالیت های این نمایندگی پرداخت.

 

اعرافی با اشاره به فعالیت گسترده و فراگیر جامعه المصطفی العالمیه گفت: سیاست ما این است که به تمام مذاهب اسلامی خدمت می دهیم و برای همه امت اسلام ارزش قایل باشیم. سیاست ما این است که کسی نباید به مقداسات مسلمانان توهین کند. سیاست ما این است که تکفیر و ترور و خشونت نباید در عالم اسلام باشد.همه مذاهب باید اندیشه الهی را ارائه کنند و مردم در انتخاب آن آزاد باشند. تحمیل مذهبی و الزام و اجبار برای تغییر مذهب نباید باشد. نظام ولایت فقیه هیچ وقت دنبال خشونت، تکفیر ، ترور و تفرقه مذهبی نبوده و نخواهد بود.

حضور رئیس المصطفی در ضیافت شام رایزنی فرهنگی ایران در داکا
رئیس جامعه المصطفی العالمیه، در ادامه سفر خود به بنگلادش، سه شنبه شب در مراسم ضیافت شام برگزار شده در رایزنی فرهنگی نظام مستولی بر ایران شرکت نمودو، با تعدادی از اساتید دانشگاه های بنگلادش دیدار و گفت وگو نمود.

 دیدار رئیس المصطفی با وزیر امور دینی بنگلادش
رئیس جامعه المصطفی با آقای دکتر مطیع الرحمان، وزیر امور دینی بنگلادش دیدار و گفت وگو کرد.اعرافی در این دیدار که با حضور واعظی، سفیر و هیئت همراه برگزار گردید، تعریف جامعی از دستاوردهای علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه ایران ارائه نمود و در ادامه به معرفی جامعه المصطفی العالمیه پرداخت.وزیر امور دینی بنگلادش نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به آاعرافی، آمادگی کامل خود را برای همراهی و کمک به راه اندازی دانشگاه دینی المصطفی در بنگلادش اعلام نمود.شایان ذکر است در پایان این دیدار، نشان جامعه المصطفی به وزیر امور دینی بنگلادش اهدا گردید.
اعرافی، از مدرسه قومیه نوریه حافظی بازدید نمود.اعرافی در این بازدید که به اتفاق هیات همراه در ظهر روز هشتم فروردین ماه انجام شد، در جمع دانش آموزان مشتاق این مدرسه سخنرانی نمود.شایان ذکر است در جلسه ای با حضور مسئولان مدرسه قومیه نوریه حافظی، راه های همکاری و تبادل استاد و طلبه میان این مدرسه و جامعه المصطفی مورد بررسی قرار گرفت و توافقات لازم حاصل شد.

دیدار آیت الله اعرافی با دبیر بنیاد اسلامی بنگلادش

رئیس جامعه المصطفی در ادامه سفر خود به بنگلادش، در بنیاد اسلامی بنگلادش و ساختمان بیت المکرم حضور یافت.اعرافی در این بازدید که با همراهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکا و هیئت همراه ، در جمع علما و ائمه جماعات بنگلادش به سخنرانی پرداخت.رئیس جامعه المصطفی در پایان این بازدید، با آقای شمیم افضل، دبیر بنیاد اسلامی بنگلادش دیدار و گفت و گو کرد.