شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نظام از حمید بقایی و اراده استوار او مثل بید میلرزد… از قدیری ابیانه تا عزت الله ضرغامی و اربابانشان به استیصال افتاده اند!

نظام از حمید بقایی و اراده استوار او مثل بید میلرزد… از قدیری ابیانه تا عزت الله ضرغامی و اربابانشان به استیصال افتاده اند!

 
محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، طی یادداشتی با عنوان “برای این احمدی نژاد، بقایی خوب یک بقایی مرده است! ” در کانال تلگرامی خود آورده است: جسد بی جان بقایی، بیش‌تر از بقایی زنده، ولی رسوا و بی آبرو به درد معرکه گیری‌های احمدی نژاد می‌خورد.. بقایی همانگونه که قبلا خود اعتراف کرده است، دربرابر احمدی نژاد اراده‌ای از خود ندارد. بقایی گفته است که اگر احمدی نژاد بگوید بمیر، بدون سوال خواهد مرد. اکنون بقایی ظاهرا در تلاش برای خودکشی است، اما یقین دارم که چشمان مضطربش به دهان احمدی نژاد است که آیا از تصمیمش مبنی بر وادار کردن بقایی به خودکشی منصرف خواهد شد و به او اجازه زنده ماندن خواهد داد یا اینکه نه، انتظار دارد بقایی این بازی جاهلانه را تا آخر به پایان برساند.
درخواست ضرغامی از احمدی نژاد
حمید بقایی از یاران محمود احمدی‌نژاد که اواخر سال ۹۶ پس از بازدداشت از سوی مراجع قضایی، به گفته وکیلش دست به اعتصاب غذا زد و تهدید کرده است که تنها در صورت اعطای مرخصی و برگزاری دادگاه علنی از این اعتصاب دست می‌کشد.عزت‌الله ضرغامی از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این راستا احمدی نژاد را به صبر فراخوانده و در کانال تلگرامی خود نوشته است: از جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد، درخواست می‌کنم تا از جناب آقای حمید بقایی بخواهد، به اعتصاب غذای خود پایان دهد. او بجز ایشان، از کس دیگری تمکین نمی‌کند. این اقدام، در آستانه ۱۳ رجب برای فرزندان و خانواده محترم ایشان ضروری است و موجب خوشحالی همه خواهد شد. صبر و گذر زمان، موثرترین کلید برای باز شدن قفل‌هاست./ایسنا
تحلیل رفتار احمدی نژاد از زبان پزشکیان
مسعود پزشکیان گفت: آن‌چه مسلم است رفتاری که حالا منجر به بازداشت این افراد شده، رفتار تازه‌ای نیست. رفتار آقای احمدی‌نژاد و نزدیکانش از ابتدا همین‌طور بود. احمدی‌نژاد انسانی است با همین خصلت‌ها و رفتار مشخص. با این تفاوت که زمانی به آقای هاشمی رفسنجانی گیر داده بود یا به آقای ناطق نوری حمله می‌کرد و چون عده‌ای از این رویکرد احمدی‌نژاد خوششان می‌آمد، می‌گفتند او آدم خوبی است. حالا که آن‌ها حذف شده یا به هر دلیل نیستند و آیت‌الله هم که به رحمت خدا رفته است، احمدی‌نژاد به عده‌ای دیگر گیر داده و می‌دهد.با این حساب به نظرم، رفتار احمدی‌نژاد امروز تغییر نکرده است. خصلت و رفتار احمدی‌نژاد و تیمشان همواره همین‌گونه بوده و شخصاً معتقدم اتفاق جدیدی نیافتاده است. اتهام زدن به هر کسی از نظر اعتقادی نادرست است. ایراد این‌جاست که اگر کسی به او اتهام می‌زنند، دشمن یا رقیب‌مان باشد، بگوییم اشکال ندارد و کار خوبی است اما اگر به خودمان و دوستانمان اتهام زدند، بگوییم بد است./ایلنا
نامه سرگشاده جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد به ع. خامنه ای در مورد جناب آقای حمید بقائی

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیة الله خامنه ای دام ظله العالی
مقام معظم رهبری
با سلام و احترام

1- حضرتعالی در جریان جزئیات نحوه برخورد با جناب آقای حمید بقایی هستید و اطلاع دارید که ایشان فردی مومن، انقلابی، بی‌گناه و پاک است و کوچکترین تخلف مالی و یا سوءاستفاده نداشته است.

مستحضرید که دستگاه قضایی بدون هیچ سند و مدرک و همچنین استناد قانونی، یک برخورد کاملاً سیاسی را در پوشش اتهامات مالی و در یک رسیدگی غیرعلنی به انجام رسانیده و ایشان را به سنگین‌ترین مجازات ممکن محکوم و بلافاصله دستگیر و زندانی کرده است. او قربانی اراده سیاسی برای تخریب دولت‌های نهم و دهم و اینجانب است.

2- جناب آقای بقایی هرگز این اتهامات را نپذیرفته و در اعتراض به ظلم دستگاه قضایی چهارده روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. شنیده ها حاکی است که وضع جسمی ایشان رو به وخامت است. ایشان را از روز اول دستگیری همچنان در انفرادی نگه داشته اند.

3- انتظار دارد که با دستوری قاطع از بروز فاجعه‌ای بزرگ و خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری فرمایید.
خادم ملت ایران
محمود احمدی‌نژاد / ۱۳۹۷/۱/۶