چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » روزنامه الجریده کویت افشا کرد که دو جنگنده بمب افکن “اف- 35” اسرائیلی ماه جاری میلادی وارد حریم هوایی ایران شده‌اند.
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-02-10 08:14:02Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

روزنامه الجریده کویت افشا کرد که دو جنگنده بمب افکن “اف- 35” اسرائیلی ماه جاری میلادی وارد حریم هوایی ایران شده‌اند.

ورود دو هواپیمای جنگنده بمب افکن با پرواز از پایگاهی در اسرائیل و ضمن عبور از حریمهای هوایی سوریه و عراق،  برفراز بندرعباس، اصفهان، و شیراز  پرواز شناسائی انجام داده و پس از انجام ماموریتهای خود به پایگاه اصلی خود مراجعت نموده اند! پرواز این جنگنده بمب افکنها به چه معنا است. آیا این پرواز، عکس العملی نسبت به پرواز پهباد رژیم از خاک سوریه برروی بلندیهای جولان -در تصرف اسرائیل- میباشد؟!

پس از انتشار این خبر توسط یک منبع خبری کویتی – الجریده- ارتش عراق آن را تکذیب کرد، اما رژیم ولایت فقیه درباره آن سکوت اختیار کرده است. ناظران سیاسی میپرسند این سکوت، به چه معنا است و چرا لافزنان رژیم از افشای این خبر وحشتزده شده اند؟!

روزنامه الجریده کویت افشا کرد که دو جنگنده اسرائیلی ماه جاری میلادی وارد حریم هوایی ایران شده‌اند.

الجریده، این خبر  خود را «نشانه میزان حجم تنش منطقه‌ای» توصیف کرده و در قالب جنگ روانی علیه ایران مرتبط با موضوع خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام)، مدعی شد که در سایه «اطلاعاتی از حمله نظامی آمریکایی اسرائیلی در سوریه که شامل اهدافی ایرانی خواهد شد»، دو جنگنده اف-۳۵ پیشرفته، طی ماه جاری عملیات شناسایی در آسمان ایران انجام داده‌اند.

الجریده کویت این افشاگری خود را به «منبعی مطلع» ناشناس منتسب کرد و نوشت که «دو جنگنده [اف-۳۵] از آسمان سوریه و عراق عبور کرده‌ و وارد آسمان ایران شده‌اند و پروازهای شناسایی برای تعیین اهدافی در بندر عباس، اصفهان و شیراز انجام داده و در ارتفاعی بالا بر فراز نقاطی که احتمال داشته با برنامه هسته‌ای ایران در ساحل خلیج [فارس] مرتبط بوده، پرواز کرده‌اند».

این روزنامه کویتی متذکر شده است که دو جنگنده اف-۳۵ «همه رادارهای منطقه از جمله رادارهای روسیه که در سوریه نصب شده‌، دور زده‌اند». این منبع رد کرده است که فاش کند، آیا این اقدام نیروی هوایی اسرائیل با هماهنگی طرف آمریکایی بوده یا خیر.

به گفته این منبع، هفت جنگنده اف.۳۵ که وارد چرخه خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی شده‌اند، اخیرا برخی حملات به نقاطی در سوریه کرده‌اند و می‌توانند بدون سوخت‌گیری فاصله میان اسرائیل تا ایران را بپیمایند و بازگردند. این در حالی است که اخیرا پدافند هوایی سوریه یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیلی را با پرتاب یک “سالو متشکل از بیست و نه موشک اس-اس دویست” ساقط کرد.

سخنگوی وزارت دفاع عراق  نیز پنجشنبه شب، به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: خبر‌های منتشر شده مبنی بر نقض حریم هوایی عراق از سوی جنگنده‌های اسرائیلی با هدف حرکت به سوی ایران، قابل تایید نمیباشد.

به گزارش اسپوتنیک، «تحسین الخفاجی» در ادامه گفت: عراق دارای یک سیستم دفاع هوایی است که به صورت دقیق آسمان خود را رصد می‌کند، همچنان که ایران علاوه بر دارا بودن سامانه دفاع هوایی، رادار‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارد که به راحتی نقض حریم هوایی خود را تشخیص می‌دهند.