یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » مشاور امنیتی ریاض : عربستان اجازه نمی دهد حزب الله دیگری در یمن پا بگیرد

مشاور امنیتی ریاض : عربستان اجازه نمی دهد حزب الله دیگری در یمن پا بگیرد

عربستان سعودی، مهمترین رقیب منطقه ای ایران در خاورمیانه می گوید در جهت برقراری ثبات در یمن تلاش می کند. این ادعایی است که ژنرال احمد عسیری، سخنگوی سابق ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی و مشاور کلیدی ریاض در مسائل امنیتی در گفتگو با یورونیوز مطرح کرده است.

این مسئول امنیتی که برای شرکت در میزگردی با موضوع «امنیت در خاورمیانه» به پاریس سفر کرده بود در این نشست ضمن تاکید بر همکاری با سازمان ملل متحد برای کمک به کشورهای بحران زده و بی ثبات، بر جایگاه و اهمیت یمن به عنوان یک مسئله استراتژیک برای عربستان تاکید کرد و گفت کشورش تلاش دارد برای یافتن راه حل این مناقشه کلیه طرف های درگیر را ترغیب کند تا در سازمان ملل دور یک میز به گفتگو بپردازند.

ژنرال احمد عسیری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در نشست پاریس تاکید کرد هدف عربستان بازگرداندن امنیت و ثبات در منطقه است و برای رسیدن به این هدف باید دولت مشروع و قانونی یمن بار دیگر در این کشور قدرت را در دست گیرد.

مشاور کلیدی ریاض در مسائل امنیتی در ادامه تصریح کرد که کشورش اجازه نخواهد داد تا یک «حزب الله» دیگر در یمن تشکیل شود.

او همچنین با اشاره به رویکرد بین المللی عربستان سعودی یادآور شد که کشورش در این زمنیه با سازمان ملل متحد و کلیه کشورها به جز یک کشور خاص یعنی ایران همکاری خواهد کرد.

یورونیوز