شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ” الأمير” نظامی وابسته به نظام با تابعیت اروپایی، به کمک شبه‌نظامیان حوثی می آید

” الأمير” نظامی وابسته به نظام با تابعیت اروپایی، به کمک شبه‌نظامیان حوثی می آید

یک نظامی وابسته به نظام با نام ” الأمير” که تابعیت اروپایی دارد، به کمک شبه‌نظامیان حوثی می آید.

گزارش جدید نهاد عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح یمن فاش کرد در پی شکست‌های گسترده حوثی‌ها در مقابل نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن، یک کارشناس ایرانی که از او با نام ” الأمير” یاد می‌شود وتابعیت یک کشور اروپایی دارد، به کمک شبه‌نظامیان حوثی آمده و مسئولیت برنامه‌ریزی نظامی آنها را بر عهده گرفته تا از فروپاشی کامل حوثی‌ها جلوگیری کند.

براساس این گزارش، این نظامی ایرانی نقشه‌هایی برای بازسازی ساختار حوثی‌ها در میادین نبرد و شیوه استقرار آنها در جبهه صعده ارائه کرده است. در پی عملیات گسترده آزادسازی صعده، حوثی‌ها بخش اعظم مواضع خود در این استان را از دست داده و با تحمل خسارات مالی و تدارکاتی فراوان ناچار به عقب‌نشینی شده‌اند.

منابع میدانی گزارش کرده‌اند که حوثی‌ها 5 گروه متحرک از بهترین نیروهای خود در میادین نبرد را تشکیل داده‌اند و 70 درصد پیکارجویان خود در مناطق مرزی و جبهه‌های نهم و صرواح را فرا خوانده‌اند.

فرماندهی این پنج گروه از پیکارجویان را هاشم الغماری بر عهده گرفته و مقر فرماندهی آنها در ساختمان فرماندهی کل نیروهای مسلح در صنعاء، پایتخت اشغال شده یمن، تعیین شده است. دو مرکز فرماندهی فرعی نیز در صعده و الحدیده برای هدایت این پیکارجویان تشکیل شده است.

منابع نظامی و میدانی که در تهیه گزارش جدید نهاد عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح یمن مشارکت داشته‌اند اعلام کردند حوثی‌ها در روزهای گذشته تعدادی از نیروهای این پنج گروه نظامی جدیدالتاسیس را به محور البقع در شمال صعده اعزام کرده و کوشیده‌اند، مناطقی را که در رویارویی‌های اخیر با ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن از دست داده‌اند، بازپس گیرند. این نیروها همچنین خود را برای عملیات نظامی گسترده‌ای آماده می‌کنند.