شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » روز چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه، جلال میرزایی، نماینده مجلس از ایلام خبر شهادت جوانمرد گلگون کفن “طالب بساطی” در زندان را رسماً اعلام داشت!

روز چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه، جلال میرزایی، نماینده مجلس از ایلام خبر شهادت جوانمرد گلگون کفن “طالب بساطی” در زندان را رسماً اعلام داشت!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، به نقل از جلال میرزایی، شهید طالب بساطی «- کارمند اورژانس شهرستان ملکشاهی- بعد از ناآرامی‌ها ی دی ماه نود و شش بازداشت شده و بر اثر سکته (؟؟!!) در زندان فوت کرده است.»

به گزارش رادیو فردا  روز ۲۱ اسفندماه شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی به نقل از یک «منبع مطلع» دلیل مرگ طالب بساطی را «ترومای مغزی» عنوان کرده بود که بر اثر ضربه به سر و جمجمه رخ می‌دهد.به گفته این منبع مطلع، عبارت «ترومای مغزی» در گواهی فوت آقای بساطی قید شده است.

در همین زمینه پیشتر چهار سازمان حقوق بشری گفته بودند که از دی‌ماه دست‌کم پنج مورد مرگ در زمان بازداشت رخ داده ‌است: سینا قنبری، وحید حیدری و کاووس سیدامامی از جمله این پنج نفر هستند که طبق ادعای مقام‌های قضائی جمهوری اسلامی خودکشی کرده‌اند. سارو قهرمانی و محمد راجی دو نفر دیگری هستند که در بیانیه این سازمان‌ها به نام آنها اشاره شده بود. رسانه‌های کرد از جمله کردستان‌مدیا پیشتر گزارش داده بودند که طالب بساطی در «بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام، بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از شکنجه» جان باخته است. بر اساس این گزارش‌ها، خانواده وی به شدت از سوی نیروهای امنیتی «تحت فشار» بوده و پیکر وی روز هفتم اسفندماه «در میان تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده شده است».وی به اتهام «ارتباط با گروه‌های مخالف کرد» و نیز «فیلمبرداری از اعتراضات مردمی و ضدحکومتی» دی‌ماه در ایلام بازداشت شده بود.