سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » با انتصابهای جدید ، در آمریکا ورق علیه «حکومت آخوندی» بر می گردد

با انتصابهای جدید ، در آمریکا ورق علیه «حکومت آخوندی» بر می گردد

انتصابهای جدید با هدف اتخاذ سیاستهای تازه آمریکا در قبال حکومت آخوندی

رئیس جمهور آمریکا، رکس تیلرسون را از وزارت خارجه برکنار کرد و به جای او مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا را به عنوان وزیر خارجه آمریکا منصوب کرد.

رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه ۱۳ مارس/ ۲۲ اسفند در یک اقدام نه چندان دور از انتظار، رکس تیلرسون را از وزارت خارجه آمریکا برکنار و به جای او مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا را به عنوان وزیر خارجه آمریکا منصوب کرد. ترامپ همچنین جینا هسپل، معاون پمپئو را به ریاست سازمان سیا برگزید.

جینا هسپل نخستین زنی است که در تاریخ ایالات متحده آمریکا به ریاست سازمان  اطلاعات مرکزی آمریکا منصوب می‌گردد.

یک مقام ارشد دولت واشنگتن به شبکه «سی ان ان» گفته است که رئیس جمهور آمریکا جمعه گذشته از تیلرسون خواسته بود از سمت خود کناره‌گیری کند.

دونالد ترامپ در پیامی که  صبح سه‌شنبه به وقت واشنگتن در توییتر منتشر کرده گفته است:

«مایک پامپئو، رییس سیا وزیر خارجه جدید ما خواهد بود. او کار فوق‌العاده‌ای انجام خواهد داد. از رکس تیلرسون به خاطر خدماتش ممنونم. جینا هاسپل رییس جدید سیا خواهد بود؛ او نخستین زنی است که به این سمت منصوب می‌شود. به همه تبریک می‌گویم.»

مایک پمپئو، ۵۴ ساله عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا است که توسط پرزیدنت ترامپ سال گذشته به ریاست سازمان اطلاعات مرکزی موسوم به سی آی ای منصوب شد.

«جینا هاسپل» پیشتر از سوی رئیس جمهور آمریکا به سمت معاون سازمان سیا منصوب شده بود.

 به نظر می رسد با رای اکثریت نسبی که جمهوریخواهان دارند، پمپئو و خانم هاسپل کار سختی برای احراز سمت های وزارت خارجه و ریاست سازمان سی آی ای نداشته باشند.