شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دکترمحموداحمدی نژاد» بساط سران سه قوه باید برچیده شود!

دکترمحموداحمدی نژاد» بساط سران سه قوه باید برچیده شود!

روز یکشنبه ششم اسفندمحمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پیشین ایران یک یادداشت توضیحی در سایت «دولت بهار» منتشر کرده و نوشته است: «از سه حال خارج نیست. سران قوا، مشروعیت خود و اجازه دخالت در امور کشور را از رای و انتخاب مردم، تایید و تنفیذ و انتصاب رهبری یا هر دو می‌دانند. در هر حال در شرایط فعلی، ادامه حضور آنان در این مناصب با چالش‌های مهمی مواجه شده است. برای برون‌ رفت از وضع موجود… سران قوا و هواداران‌شان و مدعیان سیاست‌‌ورزی، جز مراجعه به آراء عمومی و تجدید انتخابات، راهی می‌شناسند؟ شاید بر این باورند که در هر صورت، مردم و کشور باید آنان را تا پایان دوره، تحمل نمایند. کناره‌گیری یا برکناری مدیرانی که مردم از آنان ناراضی‌ هستند و برگزاری انتخابات پیش از موعد، یک راه‌‌حل شناخته شده در دنیا برای تامین نظر مردم و حفظ اساس کشورها است. این امر منافاتی با رای اولیه ندارد و در واقع احترام به مردم و رجوع مجدد به آراء همان مردم است».

محمود احمدی‌نژاد در نامه قبلی خود خواستار «برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی، البته بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب» شده بود.

.

واکنشها ی مذبوحانه به دکترمحموداحمدی نژاد

محمدرضا باهنر، نایب رئیس سابق مجلس، روز شنبه بدون ذکر نام به نقل از مقام‌های قضایی ایران گفت که با وجود «آمادگی» برای برخورد با محمود احمدی‌نژاد باید «شرایط» آن فراهم شود.

روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشت:  روز شنبه «چند نفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت در جلسه رسمی، طی سخنانی مطالب مطرح شده در نامه احمدی‌نژاد به رهبری را خلاف دانستند و خواستار برخورد قانونی با او شدند».

روزنامه‌ «کیهان» نوشته است: « (آنها) امروز می‌گویند همه مسئولان‌ باید کنار بکشند تا ما و دوستان‌مان زمام امور را در دست بگیریم‌! یعنی نمی‌فهمند این چرندیات فقط باعث پوزخند ملت است‌؟ گنده‌گویی می‌کنند که مطرح باشند‌!»

علی مطهری، نایب رئیس مجلس،  نوشت: «درخواست برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی، مفهوم مخالف آن این است که در انتخابات‌های اخیر، خصوصا در سال‌های ۸۴ و ۸۶ که آقای احمدی‌نژاد در متن قضایا بوده است، مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی وجود داشته استو  چرا هنگامی که وی در قدرت بود، این مسائل را مطرح نکرده است.در مجموع به آقای احمدی‌نژاد باید گفت بسیاری از پیشنهادات شما درست است اما بهتر آن بود که اینها را در زمان صدارت خود و لااقل قبل از بازداشت دوستان‌تان و مطرح شدن پرونده‌های خودتان می‌گفتید تا شائبه “کلمه حق یراد بها الباطل” در اذهان تداعی نشود».

سخنگوی قوه قضاییه ایران هم روز یکشنبه گفت : به پرونده محمود احمدی‌نژاد «اتهامات دیگری افزوده شده» اما هنوز اقدام قضایی به معنای احضار، تفهیم اتهام یا بازداشت انجام نشده است.

درگیری محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش با نهادهایی چون قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پس از تشکیل دادگاه حمید بقایی معاون سابق ریس‌جمهوری و بازپرسی از اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر آقای احمدی‌نژاد در دوره ریاست‌جمهوری، به اوج رسیده است.