پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » رژیم ایران با پوزخند به قطعنامه آتش بس: بمباران غوطه‌شرقی ادامه خواهد یافت!
A handout picture released by the Syrian Arab News Agency (SANA) on October 19, 2017 shows Syrian President Bashar al-Assad (C) receiving Iranian Chief of Staff Major General Mohammad Hossein Bagheri (L) in the capital Damascus. / AFP PHOTO / SANA / Handout / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / SANA" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS

رژیم ایران با پوزخند به قطعنامه آتش بس: بمباران غوطه‌شرقی ادامه خواهد یافت!

اتهام سوئد و کویت به حمایت از تروریسم از سوى ايران
دبی-العربیه.نت فارسی علیرغم قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه، ایران با متهم کردن سوئد و کویت به حمایت از تروریسم، اعلام کرد که بخش‌هایی ازحومه دمشق “مورد آتش‌بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.”

به گزارش خبرگزاری تسنیم سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه 25 فوریه 2018 با تروریست خواندن شهروندان غیرنظامی غوطه شرقی دمشق، گفت: « ما به قطعنامه آتش‌بس پایبند خواهیم بود، سوریه نیز پایبند است. بخش‌هایی از حومه دمشق که در اختیار تروریست‌ها است مورد آتش‌بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.»

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران بدون اینکه نامی از سوئد و کویت که قطعنامه آتش‌بس سوریه را پیشنهاد کرده‌اند، ببرد این کشورها را به حمایت از تروریسم متهم کرد و در حاشیه “همایش علوم و معارف دفاع مقدس” در جمع خبرنگاران گفت: « این بار هم مانند دفعات گذشته کسانی که خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند وقتی دیدند ارتش و حکومت سوریه می‌خواهد حومه دمشق را پاکسازی کند علم آتش‌بس برداشتند تا بتوانند از تروریست‌ها حمایت کنند.»

روز پنج‌شنبه 22 فوریه 2018 نمایندگان دو کشور سوئد و کویت در سازمان ملل خواستار تصویب قطعنامه‌ای شدند که براساس آن آتش‌بس 30 روزه در سوریه برقرار و امکان تحویل کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنگ‎‌زده و انتقال فوری بیماران و مجروحان فراهم می‌شود. این قطعنامه روز شنبه به تصویب رسید.

علیرغم اینکه شورای امنیت سازمان ملل، شامگاه شنبه 24 فوریه، با رأی مثبت تمامی 15 عضو خود، با پیش‌نویس آتش‌بس 30 روزه در سوریه، موافقت کرد، دید‌بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه 25 فوریه، از ادامه بمباران منطقه غوطه شرقی توسط نیروهای رژیم سوریه خبر داد.

رامی عبدالرحمان رئیس دید‌بان حقوق بشر سوریه، در این زمینه گفت:« مناطق غوطه شرقی بویژه در دوما و الشیفونیه، دقایقی پس از اعلام آتش‌بس شورای امنیت در سوریه، مورد هدف قرار گرفتند.»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته که منطقه تحت کنترل مخالفان در شهرک الشیفونیه، هدف حملات هوایی قرار گرفته است. رامی عبدالرحمان گفت:« حملات هوایی نیروهای رژیم سوریه، ساعت هفت و نیم صبح به وقت محلی، در منطقه الشیفونیه در غوطه شرقی آغاز شد.»

سردار باقری: ایران و سوریه به قطعنامه آتش‌بس پایبندند/ حومه دمشق شامل آتش‌بس نیست

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما به قطعنامه آتش‌بس پایبند خواهیم بود، سوریه نیز پایبند است. بخش‌هایی از حومه دمشق که در اختیار تروریست‌ها است مورد آتش‌بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.

سردار باقری: ایران و سوریه به قطعنامه آتش‌بس پایبندند/ حومه دمشق شامل آتش‌بس نیست

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (یکشنبه 6 اسفند) در حاشیه همایش علوم و معارف دفاع مقدس در جمع خبرنگاران درباره قطعنامه آتش‌بس 30روزه در حومه دمشق اظهار داشت: این بار هم مانند دفعات گذشته کسانی که خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند وقتی دیدند ارتش و حکومت سوریه می‌خواهد حومه دمشق را پاکسازی کند علم آتش‌بس برداشتند تا بتوانند از تروریست‌ها حمایت کنند.

  • بیشتر بخوانید

سردار باقری: باید از تحریف و اغراق در دفاع مقدس دوری کرد

وی افزود: ارتش سوریه به‌دنبال آن است تا سرزمین خودش را از تروریست‌ها پاکسازی کند تا بتواند امنیت مردم دمشق را تأمین کند اما تاکنون 1200 خمپاره به‌سوی دمشق شلیک شده و امنیت و آرامش مردم را برهم زده است، بر همین اساس می‌بایست در این مناطق پاکسازی صورت بگیرد.

رئیس ستاد کل‌ نیروهای مسلح ادامه داد: اصراری که جبهه غربی و‌ حامیان تروریست‌ها داشتند این بود که این آتش‌بس صورت بگیرد. با کار مشترکی که از سوی‌ سوریه و دوستان کشور سوریه و‌ مخالفان و معارضان تروریست‌ها از جمله ایران و روسیه انجام دادند، این قطعنامه کمی تعدیل شد و مبارزه با تروریست‌های نامداری مانند جبهة النصره ادامه دارد، لکن حیطه‌هایی برای امنیت و آرامش و آتش‌بس مشخص شد تا مردم این مناطق بتوانند به زندگی‌شان ادامه دهند اما این‌طور نخواهد بود که این جبهه تروریستی باقی بماند و طی چند ماه آینده کل‌ سرزمین سوریه پاکسازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما به این قطعنامه پایبند خواهیم بود، سوریه نیز پایبند است. بخش‌هایی از حومه دمشق که در اختیار تروریست‌ها است مورد آتش‌بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/*