جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » لاوروف: روسیه از قطعنامه پیشنهادی درباره آتش‌بس در سوریه حمایت می‌کند
وزير خارجية روسيا سيرجي لافروف في موسكو يوم 22 ديسمبر كانون الأول 2017. تصوير: ماكسيم شيميتوف - رويترز

لاوروف: روسیه از قطعنامه پیشنهادی درباره آتش‌بس در سوریه حمایت می‌کند

منابع روسیه روز جمعه ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ از موافقت مسکو برای برقراری طرح آتش بس ۳۰ روزه در غوطه شرقی دمشق، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری انترفاکس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته است که کشور متبوعش از آتش بس ۳۰ روز در غوطه شرقی حمایت می‌کند.

به دنبال انتقادات شدید نهادهای حقوق بشر و سازمان ملل و اتحادیه جامعه بین المللی به کشتار بی رحمانه نیروهای اسد و روسیه در غوطه شرقی، شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز جمعه برای دومی روز متوالی درباره وضعیت سوریه تشکیل جلسه دهد.

قرار بود در جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت طرح مشترک کویت و سوئد که خواستار آتش‌بس یک ماهه و محکومیت اقدامات ارتش سوریه در غوطه بوده، به رأی گذاشته شود اما این موضوع که به امروز جمعه موکول شد.

سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه گفت که مسکو آماده بررسی طرح آتش‌بس یک ماهه در سوریه است البته به شرطی که «جبهه‌النصره”» از این آتش‌بس مستثنی شود.

طبق این گزارش وزیر خارجه روسیه به قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش بس در سوریه اشاره و تاکید کرد که در قطعنامه ضمانت‌هایی درباره اجرای آتش بس از سوی گروههای مسلح در غوطه دیده نشده است.

وی تاکید کرد که مسکو آماده حمایت از قطعنامه پیشنهادی درباره آتش بس در سوریه است.

لاوروف با انتقاد از عملکرد گروههای مسلح در غوطه شرقی دمشق گفت که این گروهها برای اهداف خود از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند تا دمشق را به نقض قوانین انسانی متهم کنند.