سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » احمد علم الهدی، فسیل بازمانده از نسل هارون الرشید خلیفه جائر عباسی، بنیان گذار نظام حاکم بر ایران را بی دین می داند

احمد علم الهدی، فسیل بازمانده از نسل هارون الرشید خلیفه جائر عباسی، بنیان گذار نظام حاکم بر ایران را بی دین می داند

احمد علم الهدی، فسیل بازمانده از نسل هارون الرشید خلیفه جائر عباسی گفت: جریان درویشی با هیچ معیاری از معیارهای مذهب و دین و معیارهای عرفای حق سازگار نیست؛ این انحراف است و دکانی است که دشمن درست کرده است!

علم الهدی در حالی به جریان درویشی حمله کرد و آن را یک جریان منحرف از دین و عرفان دانست که آیت الله خمینی بنیان گذار نظام حاکم بر ایران بارها و بارها ارادت خود را به جریان درویشی و عرفانی ابراز کرده و خود را در اشعار مختلف درویش نامیده، و حتی وقتی در فروردین سال ۱۳۵۸ سوره حمد را تفسیر می کند، سه تفسیر که هر سه مربوط به عرفا می باشد، را معرفی می کند که عبارتند از؛ تفسیر شیخ محیی الدین عربی، عبدالرزاق کاشانی، حاج ملا سلطان محمد گنابادی ملقب به سلطان علیشاه که یکی از اقطاب سلسله دراویش نعمت اللهی بوده است. و همچنین در نامه ای که در سال ۱۳۶۷ به گورواچف می نویسید از شیخ محی الدین عربی، شیخ شهاب الدین سهرودی و ملاصدرای شیرازی نام برده و پیشنهاد می کند که برای شناخت اسلام راستین آثار این عرفا را مطالعه کنند.

علم الهدی در نمایش جمعه مورخ چهارم اسفند ۱۳۹۶ در مشهد با حمله به جریان درویشی گفت: مسئله درویشی و درویش بازی یک اندیشه نیست و هیچ کجایش عرفان نیست؛ این انحراف است و دکانی است که دشمن درست کرده است و تمام فرقه‌های درویش بازی در کشور ما پس از تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی، درست شد. انگلیسی‌ها مسئله انحراف را در این زمان از طریق گیس و سبیل و درویش بازی راه انداختند و حامی آنها در طول تاریخ گذشته نظام ستمشاهی، رجال سیاسی دست نشانده انگلیس و بعد آمریکا بودند.

بازمانده نسل هارون الرشید ادعا کرد؛ جریان درویشی با هیچ معیاری از معیارهای مذهب و دین و معیارهای عرفای حق سازگار نیست، سبیل کلفت و گیس کجای دین ماست؟ این جریان جاسوسی دشمن است؛ عده‌ای عناصر آگاه نیز که دنبال دین بی دردسر هستند دنبال اینها هستند، یعنی می‌خواهند همه چیز را با یک یاعلی مصالحه کنند و دینی داشته باشند که حلال و حرام نداشته باشد.

البته باید متذکر شد که دین احمد علم الهدی مبتنی بر قرآنی است که در آن آیاتی ناظر بر شرکت در « راهپیماییهای فرمایشی » حکومتهاست.

علم الهدی هفته مورخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ گفت: بنا به نص صریح قرآن شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن بالاترین عبادت است!