سخنگوی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در عراق و سوریه سرهنگ رایان دلون : «به هر هجومی، از هر سویی که باشد، پاسخ خواهیم داد. ما از خود در برابر هر هجومی چه از داعش باشد، چه از غیر آن، دفاع خواهیم کرد.»

سرهنگ رایان دلون، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در عراق و سوریه روز پنج‌شنبه 8 فوریه 2018 گفت که نیروهای ائتلاف مورد هجوم بی‌دلیل نیروهای رژیم سوریه قرار گرفته‌اند.هفته گذشته به روس‌ها موضوع تقویت نیروهای رژیم سوریه در منطقه را خبر دادیم.. از طریق خط تماس جلوگیری از درگیری، روس‌ها را در جریان حملات قرار دادیم.»

دبی-العربیه.نت    رایان دلون در گفتگو با تلویزیون الحدث زیر مجموعه العربیه گفت: «ائتلاف همزمان و پیش از مورد هدف قرار دادن شبه‌نظامیان هوادار رژیم سوریه، در این‌باره با روسیه هماهنگ کرده است. ائتلاف خواهان بالا گرفتن تنش نیست و آنچه انجام شد، دفاع از خویش و همپیمانان بود.»

او خط تماس جلوگیری از درگیری را در ممانعت از هر گونه درگیری بسیار مهم خواند ولی تاکید کرد: «برای دفاع از خودمان منتظر چراغ سبز روس‌ها نخواهیم ماند.»

به گفته سخنگوی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در عراق و سوریه حدود 2 درصد از اراضی سوریه کماکان در اختیار داعش است و یک تهدید به شمار می‌آید. داعش کماکان در منطقه پیرامون البوکمال و المیادین در مرزهای شمال شرقی سوریه حضور دارد.

سرهنگ رایان دلون عملیات عفرین را موجب پراکنده شدن تلاش‌ها برای مبارزه با داعش توصیف کرد و گفت: «نمی‌خواهیم سناریوی امروز، در منبج نیز با ترک‌ها تکرار شود.»

او بر استمرار حمایت تسلیحاتی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در عراق و سوریه از نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کرد.