سرهنگ «عزت‌الله نظم آبادی» یک‌شنبه 4 فوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایران “ایرنا” افزود: «دو نفر از عوامل و عناصر وابسته به گروه ‘ری ‌استارت’ توسط گشت‌های عملیاتی بسیج در شهرستان محلات شناسایی و دستگیر شدند»

وی دستگیرشدگان را متهم کرد که در روزهای گذشته در چند مرحله اقدام به تخریب و آتش زدن درب دفتر امام جمعه، مسجد و شعارنویسی بر روی دیوارهای شهر کردند وافزود: «افراد دستگیر شده برای تحقیقات بیشتر و تشکیل پرونده، تحویل مقام‌های قضایی شدند».

این مقام سپاهی مشخص نکرد که آیا دستگیرشدگان پس از طی مراحل قانونی و با حضور وکلای مدافعشان اعتراف کرده‌اند و یا اینکه از تماس با وکلای خود محروم بودند.

سازمان‌های حقوق بشری ایرانی و بین‌المللی بارها دستگاه‌های امنیتی ایران را متهم به اعتراف‌گیری از بازادشتی‌ها و محرومیت آنان از تماس با وکلای مدافع و اعمال شکنجه کرده‌اند.

گروه ری استارت که توسط محمد حسینی مجری، بازیگر و شومن ایرانی در خارج از این کشور تشکیل شد از طریق پخش برنامه‌های تلفزیونی ضد رژیم ایرانیان را دعوت به چالش‌های مختلفی از قبیل چالش سنگ و چالش آتش کرد و پس از کسب مخاطبانی در ایران به ویژه در اعتراضات اخیر، طرفداران این گروه اقدام به شعارنویسی و حملاتی به امکان دولتی و مذهبی وابسته به رژیم کردند.