سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » برای گسترش فرهنگ آموزش قرآنی توسط شاگردان سعید طوسی، در منطقه حفاظت شده تخت جمشید یک امامزاده احداث کرده اند؟!

برای گسترش فرهنگ آموزش قرآنی توسط شاگردان سعید طوسی، در منطقه حفاظت شده تخت جمشید یک امامزاده احداث کرده اند؟!

ادعای مسخره اداره اوقاف به فیلم ایجاد امام‌زاده‌ جدید در تخت‌ جمشید: بنای مذکور جدید نیست ؟!! امام زاده ابراهیم از قدیم وجود داشت؛ فقط بازسازی شده ؟!!

رییس اداره اوقاف و امور خیریه‌ شهرستان مرودشت تاکید کرد که آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) از قدیم در ابتدای جاده‌ تخت‌جمشید قرار داشته و ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر جدید بودن این بنا مغرضانه و کذب است.

به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه فارس، علی‌رضا منوچهری گفت: آنچه در قالب یک کلیپ منتشره در فضای مجازی طرح و ادعا شده امام‌زاده‌ای جدید در محدوده‌ تخت جمشید احداث و تابلویی نصب شده، کذب محض و فضاسازی و دروغ‌پردازی معاندان است.

او تصریح کرد: آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) یک ساختمان قدیمی داشته که به دلیل فرسوده بودن و امکان ریزش، سال ۱۳۹۲ در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی فرمانداری شهرستان مرودشت و معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس مقرر شد که در اسرع وقت نسبت به تخریب ساختمان قدیمی اقدام و عملیات بازسازی و نوسازی آن آغاز شود .

منوچهری افزود: برای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی طرح مشترکی در خصوص احداث ساختمان جدید طراحی و سال ۱۳۹۲ عملیات عمرانی برای ساخت امامزاده طبق اصول فنی شروع شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرودشت گفت: با توجه به اینکه تابلو قدیمی فرسوده شده بود تابلو جدید نیز ۶ ماه قبل نصب شده است.

وی ادامه داد: این امامزاده دارای سه هکتار زمین است و هیات امنای پنج نفره دارد که نسبت به برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی با حضور اقشار مختلف مردم و هیات مذهبی در محل امامزاده اقدام می‌کنند .

منوچهری بیان کرد: بنابراین این امامزاده از قدیم الایام در این محل وجود داشته و فردی که این کلیپ را منتشر کرده مغرضانه این عمل را انجام داده است .

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این باره گفت:‌ فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره جدید بودن آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) دروغ محض است.

جواد یزدانی گفت: در منابع و نقشه‌های هوایی سازمان میراث فرهنگی مربوط به قبل از انقلاب اسلامی، بنای این امامزاده مشخص است.

مدیر روابط عمومی اوقاف فارس افزود: این امامزاده همیشه محل رجوع مردم از روستاهای اطراف بوده و مردم ارادت خاصی به این این آستان مقدس دارند.

یزدانی گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتقادات دینی و مذهبی مردم را در فضای مجازی نشانه گرفته‌اند و خوب است قبل از ارسال مطالب برای یکدیگر نسبت به صحت ادعا مطمئن شویم و از باز نشر مطالب کذب در فضای مجازی خودداری کنیم .

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر و در آن ادعا شده که بنای امام‌زاده ابراهیم(ع) به تازگی در ابتدای جاده‌ مرودشت به سمت تخت‌جمشید ساخته شده است.