جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » بیانیه مطبوعاتی انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر خطاب به دستیارریاست جمهوری در امور اقوام و ادیان کشور!

بیانیه مطبوعاتی انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر خطاب به دستیارریاست جمهوری در امور اقوام و ادیان کشور!

 

جناب حجت الاسلام آقای علی یونسی دستیارمحترم ریاست جمهوری درامور اقوام و ادیان

پس از سلام

چنان که بطورقطع استحضاردارید اخیراً موج جدیدی از فشار و سرکوبهای منجر به بازداشت شهروندان هموطن اعم از مرد و زن بدون هیچگونه محمل قانونی و بهانه شرعی برعلیه دراویش پیرو مکتب تصوف نعمت اللهی گنابادی در شهرهای گوناگون کشور به راه افتاده و تحقیقات میدانی ثابت میکند که این قبیل فشارهای ضدانسانی و غیرقانونی  صورت گرفته برعلیه دراویش، فقط به دلیل تعلق خاطرآنها به مکتب فقر ودرویشی و طریقت تصوف و عرفان اسلامی است.

این درحالی است که آقای محمدمحمدی گیلانی دادستان انقلاب در سال هزارو سیصد و شصت هجری خورشیدی به حکم آیت الله سیدروح الله خمینی باصدور یک دستورالعمل جامعِ کاملِ روشن  هرگونه اقدام علیه پیروان طریقت نعمت اللهی گنابادی راحرام شرعی و جرم قانونی و مستوجب مجازات شمرده است.

بناء علی ذلک تردیدی در سوء نیت آن عده افراد معدود نفوذی در کسوت ضابطین قضائی باقی نمیماند که با سوء استفاده از حاشیه امن خود درصدد ناامن ساختن فضای جامعه و منزجرکردن اقشار و طبقات وگروه های متنوع  قومی و عقیدتی و اعتقادی در شهرهای مختلف کشور از راه ارتکاب اعمال مجرمانه و افعال ضدشرعی و حرام برآمده اند و به عواقب خطرناک اقدامات قانون شکنانه و مجرمانه خود نمی اندیشند. تجربه سالهای گذشته ثابت کرده که بکار بستن این شیوه و روش ناپسند سبب نفرت و انزجار هموطنان ما در سراسر ایران نسبت به صدروذیل مسئولان قوای سه گانه مملکت خواهد شد و موج وسیع خشم  و نارضایتی را دامن خواهد زد. امری که بطور قطع انعکاس عظیمی در افکارعمومی بین المللی خواهدداشت که نمونه آثارآن را در سفر استعلاجی فضاحتبار  اخیر رئیس سابق قوه قضائیه به شهر هانور آلمان جهانی شاهد بود و جای انکار نیست.

انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر

بروکسل – بیست و چهارم دی ماه هزاروسیصدونودوشش