دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بیش از چهاروهزاروچندصدنفر در قیام شهادت طلبانه ده روز اول دیماه بازداشت شده اند که آمار ۳ هزار و ۷۰۰ نفر آنان به قید و اسم و نشانی مشخص است، و مابقی افرادی هستند که نهادهای اقدام کننده علیه آنان، اطلاعاتی درمورد هویت افردابازداشت شده و دلیل بازداشت آنان منتشر نکرده اند!

بیش از چهاروهزاروچندصدنفر در قیام شهادت طلبانه ده روز اول دیماه بازداشت شده اند که آمار ۳ هزار و ۷۰۰ نفر آنان به قید و اسم و نشانی مشخص است، و مابقی افرادی هستند که نهادهای اقدام کننده علیه آنان، اطلاعاتی درمورد هویت افردابازداشت شده و دلیل بازداشت آنان منتشر نکرده اند!

 

خانه ملت- خبرگزاری رسمی مجلس شورا- گزارش داد که به گفته  محمود صادقی -یکی از نماینده های مجلس از تهران-  : “آمار کل بازداشتی‌های اخیر حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در سراسر کشور است و با توجه به اینکه بازداشت این افراد توسط نهادهای مختلف انتظامی و امنیتی بوده است نمی‌توان آمار دقیق دانشجویان را اعلام کرد. مشخصات برخی از افرادی که مشخص نیست چه نهادی آن‌ها را دستگیر کرده است در قالب لیستی به وزارت خانه های اطلاعات، کشور و علوم ارائه شده است تا مشخص شود این افراد را کدامیک از نهادهای امنیتی یا انتظامی دستگیر کرده‌اند و خانواده‌ آنان از بلاتکلیفی خارج شوند.”

درهمین حال به گزارش مهر، آخوندک جنایتکاری موسوم به اسدالله جعفری – رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی- مدعی شد که   “۱۷ نفر از لیدرهای اصلی” ناآرامی‌های اخیر در فضای مجازی و سطح شهر ؟!!! شناسایی و دستگیر شده اند؟!!  مطالبات به‌حق مردم باید از طرق قانونی پیگیری شود و مردم نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را به‌صورت قانونی به گوش مسئولان برسانند.”