جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » از جان کری تا نیکی هیلی به دنبال حمایت از خیزش شهادت طلبانه در ایران

از جان کری تا نیکی هیلی به دنبال حمایت از خیزش شهادت طلبانه در ایران

انعکاس بین المللی قیام شهادت طلبانه و سرخ هموطنان گلگون کفن در جهان، گردانندگان رسانه های حکومتی را به هراس و وحشت انداخته است!

رجانیوز: حمایت دوست و دشمن ترامپ از آشوب و اغتشاش در تهران!

گروه بین‌الملل-رجانیوز: از شعارهای طرح شده در اغتشاشات روزهای اخیر می‌توان به راحتی فهمید که جماعت محدودی حاضر در خیابان‌ها دغدغه‌ای پیرامون معیشت و مشکلات اقتصادی مردم نداشته و خسارت به اموال عمومی و هدف‌قرار دادن اصل نظام اسلامی را مقصود اصلی خود می‌دانند. با همین دست فرمان است که آتش‌زدن حسینیه‌ها، شکستن شیشه‌ مغاز‌ه‌ها و بانک‌ها و شعار علیه مقدسات سرلوحه این جریان قرار می‌گیرد و نهایتاً نیز ذوق زدگی و حمایت‌های همه‌جانبه سران قدرت‌های استکباری را به ارمغان می‌آورد.
به گزارش رجانیوز مقامات آمریکایی بسیاری هستند که از اغشاشات روزهای گذشته تهران و برخی از شهرستان‌ها حمایت کرده‌اند که در ادامه این نوشتار تلاش خواهیم کرد که به برخی از آنان اشاره کنیم.
لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی: توئیت کردن کافی نیست باید برنامه‌ای پیاده کنید!
 «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی با نام بردن از ایران و کره شمالی به عنوان منبع تنش‌های فزاینده، سال 2018 را «سالی با خطر شدید» توصیف کرد.
گراهام در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «سی‌بی اس» وی درباره ناآرامی‌ها در ایران گفت ترامپ باید در حمایت از این تحولات اقداماتی فراتر از انتشار توییت انجام دهد.
وی در این زمینه گفت: «این‌که تنها به تماشای توئیت‌های بسیار دلسوزانه ترامپ برای مردم ایران باشیم، کافی نیست. شما نباید تنها پیام توئیتری ارسال کنید. شما باید برنامه‌ای را طرح‌ریزی کنید.»
گراهام در عین حال از توییت‌های ترامپ درباره ایران حمایت کرد و همچنین افزود که ترامپ را ترغیب کرده تا در سخنرانی به ایران هشدار دهد که اگر آمریکا به توافق بهتری با ایران نرسد، واشنگتن از برجام کنار خواهد کشید.
 گراهام همچین با بیان این‌که سیاست‌های دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال ایران کارایی نداشته، گفت که اگر جای ترامپ بود دقیقا خلاف کارهای اوباما را انجام می‌داد.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: لذت می‌برم!
اد رویس رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده کالیفرنیا در این مجلس: از شجاعت مردم ایران در فریاد زدن آزادی و درخواست موقعیت از حکومت برای تمرکز بر بهتر کردن وضعیت زندگی آنها به جای حمایت از تروریسم جهانی لذت می برم.
برنی سندرز: دولت ایران باید به حق هزاران! تظاهر کننده احترام بگذارد
برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت آمریکا: این حق تمام مردم است که علیه دولتشان سخن بگویند. دولت ایران باید به این حق احترام بگذارد و به صدای هزاران ایرانی که در سراسر این کشور برای فرصت‌ها و آینده بهتر تظاهرات می‌کنند توجه نشان دهد.
نیکی هیلی: برای معترضان دعا می‌کنیم
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل: در سال جدید امید و دعاهای ما با میلیون‌ها نفری است که شدیداً مورد ظلم دولت‌های سرکوبگر در کره شمالی، ونزوئلا، کوبا و به ویژه در ایران قرار دارند؛ جایی که ایرانیانی که برای مدتی طولانی سرکوب شده بودند اکنون صدای خود را می‌یابند. حکومت ایران در حال آزموده شدن توسط مردم خود است. ما دعا می‌کنیم که آزادی و حقوق بشر پیروز این روز باشند.

دختر ترامپ: تحت تاثیر شجاعت معترضان مسالمت جو در ایران قرار گرفتم!
ایوانکا ترامپ دختر و مشاور ارشد رییس‌جمهور آمریکا: تحت تاثیر قهرمانی و شجاعت معترضان مسالمت‌جو در ایران قرار گرفتم. ما باید در کنار مردم ایران که در پی رهایی از استبداد هستند، بایستیم.
مایک پنس معاون اول ترامپ و هیلاری کلینتون نیز از اعتراض‌های گسترده(!) مردم ایران حمایت کردند.
معاون سابق وزیر خارجه آمریکا دایه‌ای مهربان‌تر از مادر
سفیر لینکولن بلومفیلد معاون سابق وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران داراییهای مردم ایران را به هدر می‌دهد و برای شبه‌نظامیان حوثی و دیگر شبه‌نظامیان وابسته به خودش هزینه می‌کند. همه این هزینه‌هایی که رژیم ایران در خارج در سوریه و عراق و یمن هزینه می‌کند، به هدر دادن اموال مردم ایران است. در ایران گرانی است ولی رژیم ایران به سوریه شبه‌نظامی می‌فرستد.
سناتور مارکو روبیو:‌ کشورها باید رژیم ایران را به‌خاطر سرکوب تظاهرات مورد مواخذه قرار دهند.
سناتور جان مک‌کین: آمریکا در کنار تظاهرکنندگان شجاع ایران می‌ایستد.
جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا:‌ با شرمندگی از این‌که چقدر کم راجع به آنچه در داخل ایران می‌گذرد می‌دانستیم. روشن است که این یک لحظه تاریخی برای ایران است و نه کس دیگر!