پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » خسارت های زلزله کوهبنان رو به افزایش است/ برق و ارتباطات منطقه قطع شد/ نیروهای امدادی در حال انتقال مصدمان به بیمارستان ها هستند

خسارت های زلزله کوهبنان رو به افزایش است/ برق و ارتباطات منطقه قطع شد/ نیروهای امدادی در حال انتقال مصدمان به بیمارستان ها هستند

 

ساعاتی قبل زلزله ای شدید در شهرستان کوهبنان استان کرمان رخ داد که شدت آن 5.2 ریشتر عنوان شد. بر اثر این زلزله تعداد زیادی از خانه های مسکونی خسارت دیدند و نیز تعدادی از شهروندان مصدوم شدند. همچنین این زلزله سبب شد تا برق و شبکه های ارتباطی بسیاری از مناطق شهرستان قطع شود.

این زمین لرزه که ساعت 20 و 34 دقیقه پنجشنبه شب در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد، تاکنون تلفات جانی نداشته اما باعث فرو ریختن دیوارهای برخی از ساختمان های خشتی کوهبنان و روستاهای اطراف شده است.

مهدلو فرماندار کوهبنان در مورد خسارت های اولیه این زلزله اعلام کرد: تاکنون بر اثر این حادثه 34 نفر مجروح شده اند و برق مناطقی که قطع شده بود وصل شده است.
وی گفت: از آنجا که اغلب خانه های این منطقه خشتی است بزرگترین مشکل فروریختن دیوارها و بسته شدن معابر عمومی است. بعد از وقوع این زمین لرزه که ساعت 20 و 34 دقیقه رخ داد تا ساعت 22؛ بیش ده پس لرزه هم همین منطقه را لرزاند.

موسوی جانشین ستاد مدیریت بحران کرمان نیز گفت: خوشبختانه تاکنون این حادثه تلفات جانی نداشته است. حال عمومی مجروحان مساعد است و برای درمان به مراکز درمانی منتقل شده اند.

موسوی با اشاره به اعزام گروه های امدادی، هلال احمر، اورژانس و نیروهای انتظامی به محل حادثه گفت: کار ارزیابی خسارات زلزله در حال انجام است و تاکنون تخریب دو خانه خشتی و آسیب دیدن چند مغازه خشتی گزارش شده است.

بررسی ها نشان می دهد، وقوع زمین‌لرزه موجب قطع برق در این شهر شده است و مردم از ترس و وحشت پیش آمده ترجیح داده اند، شب را در خیابان ها بگذرانند. مشاهدات حاکی از آن است که برخی از خانه‌ها و مغازه‌ها بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.

مراجعه مصدومان زلزله امشب به این بیمارستان افزایش یافته است و نیاز به ارسال کمک های امدادی وجود دارد.

سید محمد صابری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری در منطقه کوهبنان کرمان اظهار داشت: 7 اکیپ فوریت‌های پزشکی از شهرستان‌های زرند و راور به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های راور، زرند و کوهبنان در آماده باش هستند گفت: تعداد مصدومان زلزله کوهبنان به 42 نفر رسیده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: 5 نفر مصدوم مستقیم که زیر آوار مانده بودند و 37 نفر مصدوم غیر مستقیم آمار مصدومان زلزله کوهبنان تا این لحظه است.

وی از آماده‌باش تعداد 10 تیم فوریت‌های پزشکی و تیم DMAT دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی زلزله 5 و 2 دهم ریشتری کوهبنان خبر داد.