شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » انتشار وصیت‌نامه علی عبدالله صالح

انتشار وصیت‌نامه علی عبدالله صالح

 

شماری از رسانه های یمنی و عربی به نقل از یک عضو حزب کنگره ملی، تصویری از یک دستخط منتسب به رئیس جمهور سابق یمن را منتشر کردند و یادآور شدند این آخرین وصیت او به فرزندانش و نیز ملت یمن بود که سبب کشته شدن وی شد. علی عبدالله صالح در این نامه به فرزندان خود و ملت یمن وصیت کرده در برابر گروه انصارالله  تسلیم نشوند.

علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن که در جریان درگیری‌های این کشور به قتل رسید در وصیت‌نامه خود که توسط سامی الغباری عضو حزب کنگره مردمی منتشر شده نوشته است: کشور ما بسیار با ارزش است و نمی‌توان نسبت به آن بی‌اعتنا بود.”شبه نظامیان الحوثی انصار “الله ” یک گروه “جنایت‌کار” است، و مردم یمن نمی بایست تحت هیچ شرایطی تسلیم این فرقه شوند و کشور را به دست آنها بسپارند.

صالح در ادامه وصیت‌نامه‌اش متذکر شده که وی در میان خیانت‌کاران قرار دارد، کسانی که یمن را به بهایی ناچیز فروخته‌اند.

سام الغباری تاکید کرد که این وصیت نامه علی عبدالله صالح بیانگر وجود خائنین رخنه کرده در حزب کنگره مردمی و تمام نهادهای حاکمیتی است.

در این وصیتنامه به خط علی عبدالله صالح آمده است: اگر این برگه را پیدا کردید، بدانید که میهن ارزشمند است و ما نمی توانیم آن را کوچک بشماریم. وصیت من به فرزندانم و ملت یمن این است که در برابر این شبه نظامیان جنایتکار الحوثی انصار “الله” تسلیم نشوند و جمهوری یمن را در اختیار آنها قرار ندهند و کابوسی شوند که خواب آنها را می رباید.

در این لحظات من خود را میان خیانت فراوان کسانی می بینم که یمن را به بهایی ناچیز فروختند؛ درود من به شما ای ملت بزرگ یمن؛ با شما در بهشت برین دیدار خواهم کرد.