پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آمریکا: ایران از بحران یمن برای توسعه‌طلبی خود در منطقه استفاده می‌کند

آمریکا: ایران از بحران یمن برای توسعه‌طلبی خود در منطقه استفاده می‌کند

کاخ سفید روز شنبه ۲۵ نوامبر ۲۰۱۷ با اعلام حمایت مجدد از کشور عربستان سعودی، تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا از ریاض در برابر وابستگان حکومت ایران در منطقه بویژه شبه نظامیان حوثی پشتیبانی خواهد کرد.

شبه نظامیان حوثی وابسته به ایران در سال ۲۰۱۵ با کمک ارتشیان وابسته به علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن به صنعا پایتخت یمن حمله کرده و قدرت را به دست گرفتند.

کاخ سفید در بیانیه خود تاکید کرد، واشینگتن در برابر نقض آشکار قوانین بین المللی توسط سپاه پاسداران ایران از عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس حمایت و در دفاع از آنها پایبند خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «حوثی‌ها با موشک‌هایی که حکومت ایران در اختیار آنها قرار داده است، تلاش می‌کنند صلح و ثبات منطقه را بهم بزنند. نوع موشک‌هایی که این گروه علیه سعودی، شلیک کرد، پیش از بحران در یمن وجود نداشته است» .

کاخ سفید از جامعه بین‌المللی خواست تا اقدامات لازم و جدی برای جلوگیری از نقض مکرر قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط رژیم ایران را اتخاذ کند.

بیانیه تاکید کرد،سپاه پاسداران ایران از اوضاع نامناسب و بحران انسانی یمن برای سیاست جاه‌طلبانه خود در منطقه بهره برداری می‌کند.

کاخ سفید همچنین از تصمیم ائتلاف عربی به رهبری سعودی برای باز کردن بندر الحدیده و فرودگاه صنعا استقبال کرد.